۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
فرمانده مرزبانی استان بوشهر خبر داد:

کشف ۷۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از شش شناور در شهرستان گناوه

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف شش فروند شناور با کشف بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های شهرستان گناوه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۰۳

کشف ۷۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از شش شناور در شهرستان گناوه

سرهنگ ستاد یدالله شرفی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به تشدید مبارزه با کالا قاچاق در مرز دریایی و سواحل استان بوشهر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولید داخلی، مرزبانان با کمک اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی هوشمند حین کنترل شناور‌های عبوری در آب‌های خلیج فارس شش شناور باری حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: مرزبانان در بازرسی از این شناوران موفق شدند دو هزار و ۴۸۴ ثوب پوشاک، سه هزار و ۸۰۰ عدد لوازم نوشت‌افزار، ۸۸ هزار و ۸۰۰ عدد نوشیدنی، هفت دستگاه موتور خودرو سنگین، ۵۲۲ هزار و ۷۳۱ عدد ظروف آشپزخانه، ۳۳۷ دستگاه چرخ خیاطی، شش هزار طاقه پارچه، سه هزار و ۳۹۶ عدد قهوه جوش، ۱۸ هزار عدد عینک آفتابی، ۳۷ هزار عدد ابزارآلات، ۱۹ هزار عدد انواع مواد غذایی و صد‌ها قلم کالای بدون مجوز و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود را کشف کنند.
سرهنگ شرفی با اشاره به دستگیری هفت قاچاقچی در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۷۲۰ میلیارد و ۵۶۴ میلیون ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: دریابانان با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان و مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار