۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

۱.۲ میلیون تُن نهاده دامی در دو ماه آینده از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: در ماه‌های تیر و مرداد امسال در مجموع ۱.۲ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۹۸

۱.۲ میلیون تُن نهاده دامی در دو ماه آینده از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود

حمید بدوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: سفارش خرید جو، سویا، ذرت و کنجاله سویا توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهاد کشاورزی داده شده و طبق یک برنامه زمان بندی شده در دو ماه آینده در بندر امام خمینی تخلیه خواهند شد.

وی با بیان اینکه چندین فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در مسیر بندر امام خمینی هستند اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تخلیه و حمل این نهاده‌ها به سراسر کشور توسط شبکه ریلی و جاده‌ای اتخاذ شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون ۳.۲ میلیون تن نهاده دامی در انبار‌های بندر امام خمینی وجود دارد، افزود: این نهاده‌های دامی به تدریج در حال حمل به سراسر کشور هستند.

بدوی با اشاره به اینکه مناقشه روسیه و اوکراین تاثیر چندانی در واردات نهاده‌های دامی به کشور نخواهد داشت، افزود: بیشتر نهاده‌های مورد نیاز کشور از کشور‌های برزیل و آرژانتین وارد می‌شود.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشوراز طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تن کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۲۱ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار