۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

۲۳۱ چارت الکترونیکی برای سواحل کشور به روز شده است

۲۳۱ چارت الکترونیکی برای سواحل کشور به روز شده است
مراسم روز جهانی هیدروگرافی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار و اعلام شد ۲۳۱ چارت الکتروینکی برای سواحل شمال و جنوب کشور به روز شده است.
کد خبر: ۹۳۱۷۲
به گزارش مانا، در این مراسم که با حضور اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، رؤسای سازمان نقشه برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و جمعی از مدیران و روسای سازمان ها و شرکت های آبنگاری و نقشه برداری حضور داشتند، مجید علی نازی؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم روز جهانی هیدروگرافی با اشاره به اهداف کمیته ملی هیدروگرافی در کشور و نظارت بر انجام الزامات آبنگاری در آب های تحت حاکمیت ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در اقدامات و تصمیمات منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با هیدروگرافی حضور فعال دارد و در شورای سیاست‌گذاری سازمان بین‌المللی هیدروگرافی، عضو مؤثری است. 
وی با اشاره به ارتقا و  به روزرسانی دانش هیدروگرافی و استقرار تجهیزات این دانش کاربردی در ایستگاه های آبنگاری، بر استفاده بهینه از شرکت های دانش بنیان در حوزه هیدروگرافی تاکید کرد و گفت: بر اساس آخرین استاندارد‌های بین‌المللی همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هیدروگرافی (آبنگاری) و یکسان‌سازی نقشه‌های هیدروگرافی توسعه و ارتقاء پیدا کرده است. 
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با تعامل انجام شده و همکاری سازمان بنادر و شرکت‌های نقشه برداری دریایی، ۱۹۳ چارت الکترونیکی برای سواحل جنوب و ۳۸ چارت الکترونیکی برای سواحل شمال کشور به روز رسانی شده است.  
وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف تبیین شده توسط کمیته ملی هیدروگرافی، بر هماهنگی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، جهت فعالیت‌های هیدروگرافی (آبنگاری) و تهیه نقشه‌های دریایی بین کلیه دستگاه‌های مرتبط جهت تعیین وضعیت بستر کانال‌ها و مسیر‌های بین المللی و انتشار و اعلام موانع موجود در آبراه‌ها به منظور ارتقای ایمنی دریانوردی تاکید کرد.
به گفته علی نازی، نظارت بر انجام هیدروگرافی در کلیه آب‌های تحت نظارت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، ارتباط موثر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی در داخل و خارج از کشور به منظور توسعه فعالیت‌های هیدروگرافی، ارتباط مستمر با سایر ارگان‌های دریایی و غیر دریایی جهت ایجاد هماهنگی در رابطه با موضوعات مرتبط با هیدروگرافی و جمع آوری اطلاعات ذی‌ربط دریایی، از دیگر اهداف کمیته ملی هیدروگرافی است.
در این مراسم همچنین مجید فخری؛ رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، با موضوع« رصدخانه جغرافیایی ایران با تکیه بر داده های دریایی و اقیانوسی»، علی جاوید؛ رئیس سازمان نقشه برداری کشور، با موضوع« ۷۰ سال نقشه برداری از خشکی و دریاهای کشور»، نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر با موضوع « استراتژی سازمان بین المللی هیدروگرافی» سخنرانی کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار