۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

اوج گیری دوباره گرما در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از شنبه تا دوشنبه هفته آینده، گرمای نفسگیر و طاقت فرسا بار دیگر در مناطق ساحلی خوزستان مستقر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۳۲

اوج گیری دوباره گرما در مناطق ساحلی خوزستان


محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، وزش باد‌های گرم، دمای بالای ۴۹ درجه بالای صفر در اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان مورد انتظار است.

وی گفت: احتمال خیزش گردوخاک و  تندباد در برخی مناطق شهر‌های ساحلی استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آب‌های شمال غرب خلیج فارس مواج و توفانی است و تردد شناور‌ها و قایق‌های صیادی در مناطق ساحلی خوزستان خطرآفرین است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در پی پیش بینی دوباره استقرار هوا بسیار گرم و طاقت فرسا در شهر‌های ساحلی و جنوبی خوزستان، از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و قطع احتمالی برق به کار گیرند.

با استقرار هوای گرم و سوزان در شهر‌های ساحلی خوزستان، زندگی عادی ساکنان این شهر‌ها با اختلال و فعالیت روزمره و اقتصادی در این مناطق کاهش می‌یابد.

شهر‌های ساحلی خوزستان به علت گرمای طولانی و نفسگیر همراه با شرجی و گردو‌خاک جزء مناطق بد آب و هوای کشور محسوب می‌شوند.

گرما در شهر‌های ساحلی خوزستان از ابتدای اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر آبان و گاهی تا نیمه اول آذر با شدت و ضعف ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار