۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بندر امام خمینی /رسوب بیش از سه میلیون تن کالا‌های اساسی در بندرگاه

وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از بندر امام خمینی از رسوب بیش از سه میلیون تن کالا‌های اساسی در انبار‌های این بندرگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۸۷

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بندر امام خمینی /رسوب بیش از سه میلیون تن کالا‌های اساسی در بندرگاه

به گزارش خبرنگار مانا، سید جواد ساداتی نژاد پس از ورود به بندر ماهشهر مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت و سپس رهسپار بندرگاه امام خمینی شد تا وضعیت تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر جهاد کشاورزی سپس ازعرشه یک کشتی حامل نهاده‌های دامی دیدن کرد و در جمع خبرنگاران گفت: تخلیه و حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی باید  شتاب بیشتری به خود بگیرد.

ساداتی نژاد اظهار داشت: بخشی از کالا‌های اساسی در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند تا بتوان این کالا‌ها را تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سایر نقاط کشور حمل کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بندر امام خمینی "هاب" واردات کالا‌های اساسی است افزود: بخشی از کالا‌های اساسی از طریق بنادر شمالی، شهید رجایی و چابهار وارد کشور می‌شود.

ساداتی نژاد افزود: واردات کالا‌های اساسی طبق برنامه تنظیمی وزارت جهاد کشاورزی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های بخش خصوصی انجام خواهد شد و در مشکل خاصی برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی انبار‌های کالا‌های اساسی را مورد بازدید قرار داد و در جریان مشکلات کامیون داران برای حمل کالا‌های اساسی به نقاط مختلف کشور قرار گرفت.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تن کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) ازطریق بندر امام خمینی وارد کشور شد که در مقایسه با سال ماقبل آن ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار