۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

ثبت رکوردی دیگر توسط شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا

کارکنان ناحیه جنوب شرق شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا موفق شدند در یک عملیات موفق و بهینه در کوتاهترین زمان ممکن عملیات تخلیه و بارگیری یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را انجام دهد.
کد خبر: ۹۳۰۸۱

ثبت رکوردی دیگر توسط شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا

به گزارش خبرنگار مانا، ایرج فقیری رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت سینا با اشاره به ثبت رکورد تخلیه و بارگیری ۱۹۲ جعبه کانتینر در ساعت  طی این عملیات، گفت: با اتکاء به توان تخصصی و تجارب پرسنل سخت کوش و خستگی ناپذیر، ظرف سال‌های گذشته موفقیت‌های چشمگیری در حوزه عملیات بندری از جمله ثبت رکورد‌های بی سابقه داشته ایم.

 به گفته فقیری، حجم عملیات این کشتی ۱۱۱۲۰ TEU کانتینر و نرم استاندارد آن ۸۴ جعبه کانتینر در ساعت بوده که پرسنل عملیات شرکت سینا موفق به کسب نرم ۱۹۲ جعبه کانتینر در ساعت بر روی این شناور شده‌اند.

وی برنامه ریزی مناسب، انسجام زنجیره عملیات، پشتیبانی ۲۴ ساعته نرم افزاری هم در دفتر مرکزی و هم در ناحیه، به روز بودن نرم افزار‌های کانتینری TOS، زیرساخت‌های مناسب IT، آماده به کاری تجهیزات و تکیه بر دانش بومی و ایرانی را علل کسب این موفقیت دانست و افزود: در جریان عملیات بر روی این شناور با انسجامی که پرسنل داشتند قطعات فنی به موقع حاضر شده و پایش ۲۴ ساعته ایمنی توسط تیم مجرب HSE ناحیه جنوب شرق بر روی شناور فوق صورت گرفته است.

 این مقام مسئول عنوان نمود، شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا به عنوان بزرگترین پورت اپراتور بندری کشور، ظرف سال‌های گذشته بار‌ها موفق به کسب رکورد‌های برتر عملیاتی بر روی کشتی‌های کانتینری در بندر شهید رجایی شده است و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد عملیات کانتینری کشور توسط این شرکت انجام می‌شود.

رئیس ناحیه جنوب شرق شرکت سینا اعلام کرد:  در سال گذشته ۸۳۰ هزار TEU کانتینر و در دو ماهه اول سال جاری  ۱۴۰ هزار TEU کانتینر توسط این شرکت در بندر شهید رجایی که بیشترین عملیات کانتینری را در کشور داراست، جابه جا شده است.

 به گفته این مقام مسئول کالا‌ها از کشور‌های مختلف از جمله چین و هند وارد بندرشهید رجایی بندرعباس می‌شود که عملیات تخلیه وبارگیری آن‌ها را انجام می‌دهیم.

فقیری با اشاره به اینکه، این شرکت هم اکنون با دارا بودن ربع قرن سابقه در خدمات بندری و با داشتن ناوگان عظیمی از انواع ماشین آلات و تجهیزات بندری و پایانه مواد نفتی، توان ارائه خدمات برای میلیون‌ها تن کالا را در سال دارد و خدمات مناسبی را به کارفرما‌ها و خطوط کشتیرانی جهت ارتقای رضایت شان ارائه می‌دهد، خاطر نشان کرد: مانور‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم تا میزان ارائه خدمات مان را به کشتی‌های خارجی و خطوط کشتیرانی افزایش دهیم.

رئیس ناحیه  جنوب شرق، علت اصلی موفقیت شرکت سینا را استفاده از متخصصان داخلی دانست و گفت: فعالیت نیرو‌های متخصص و باتجربه‌ای در شرکت سینا سبب شده این شرکت به عنوان شرکت تخلیه و بارگیری انتخاب شود.

وی با بیان اینکه پرسنل فعالی در زمینه‌های تعمیر، نگهداری و تجهیزات داریم افزود:قطعا اگر تجهیزات آماده به کار نباشند، عملیات به درستی انجام نمی‌شود، تحریم‌ها باعث شده در چند سال اخیر با اتکا به توانمندی پرسنل خودمان تعمیر بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کنیم.

وی اشاره کرد: زمانی که قطعه‌ای خراب می‌شد، مجبور بودیم با صرف هزینه گزاف آن را از کشور‌های خارجی خریداری کنیم، اما امروز با بهره مندی از مهندسی معکوس همان قطعه را در کارگاه‌های داخلی شرکت تعمیر کرده و استفاده می‌کنیم.

فقیری با بیان اینکه کارگاه الکترونیک یکی از کارگاه‌هایی است که در این مدت در شرکت سینا راه اندازی شده است، اظهار کرد: در کارگاه الکترونیک هرگونه بردی خراب شود پرسنل مهندسی معکوس انجام می‌دهند. خوشحالیم که باهمت متخصصان شرکت سینا دانش تعمیر و نگهداری تجهیزات بندری را بومی سازی کردیم.

  اشتغالزایی بیش از یک هزار نفری در شعبه بندر شهید رجایی

 ایرج فقیری با اشاره به اینکه  این شرکت پیش از این با نام "بنیاد بارانداز" پا به عرصه خدمات تخلیه و بارگیری نهاده بود، از استقرار شعبه‌های دیگر این شرکت در بنادر امام خمینی (ره) بوشهر و نوشهر خبرداد.

به گفته این مدیر، ۸۵۰ نفر نیروی انسانی در شرکت سینا و ۴۵۰ نفر هم در شرکت‌های پیمانکاری زیر مجموعه شرکت سینا در این حوزه فعالیت دارند که بیشترشان بومی و هرمزگان نشین هستند و در استخدام‌های جدید نیز از نیرو‌های بومی استفاده می‌شود و خوشبختانه هیچگونه تعلیقی یا اخراج در طول این سال‌ها اتفاق نیفتاده است.

ثبت رکوردی دیگر توسط شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا

ارسال نظرات
آخرین اخبار