۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴

شناور‌های کروز وارد ناوگان گردشگری کشور می‌شود

شناور‌های کروز وارد ناوگان گردشگری کشور می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: دریا از ظرفیت قابل قبولی برای گردشگری برخوردار است و زیرساخت‌های تفریحی در سواحل ایجاد می‌شود و شناورهای کروز وارد ناوگان گردشگری کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۰۶۰

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران،  عزت‌الله ضرغامی که برای بازدید از ظرفیت و طرح‌های گردشگری و بررسی مسائل مشکلات چند شهرستان غرب مازندران، امروز وارد نوشهر شد، اظهار کرد: بی تردید استان مازندران از جمله استان‌های ممتاز و درجه اول کشور در حوزه گردشگری است مزیت‌های نسبی استان مازندران بالا است در زمینه‌های جذب گردشگر بصورت متنوع زیاد است و نیاز به صرف وقت دارد تا ظرفیت‌ها را در حد توان به فعالیت برسانیم.

وی با اشاره به طرح‌های بنیاد مستضعفان که در نمک آبرود در دست اجر است، افزود: سه طرح مهم، مانند مارینا در استان مازندران در دست اجرا است که کاربری متنوع و فرصت بی‌نظیر برای کسب گردشگر و رضایتمندی مردم دارد.

ضرغامی با بیان اینکه آزاد سازی ساحل، طرح عمومی است و ایجاد امکانات تفریحی گردشگری و خدماتی در سواحل ضروری است یادآورشد: اگر برنامه‌های جایگزین خوب نداشته باشیم وضعیت بدتر از گذشته خواهد بود و زمینه فساد اجتماعی فراهم خواهد شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در زمینه گردشگری دریایی هفته گذشته با مصوبه دولت مقرر شد سوخت و تجهیزات دریایی یارانه‌ای به افرادی که در گردشگری دریایی فعال هستند تعلق گیرد.

ضرغامی با بیان اینکه این مسئله درباره شناور‌های بزرگ و کروز تاثیر گذار خواهد بود که برای ورود کروز و شناور‌های بزرگ رایزنی شده است خاطرنشان کرد: کروز‌ها تا چند هزار مسافر را جابجا می‌کنند و برای حضور آن‌ها با شرکت‌های بزرگ وارد مذاکره شدیم.

وزیر میراث فرهنگی داشتن اسکله مناسب برای ورود کروز را لازم وضروری دانست و از مذاکره بنیاد مستضعفان برای ساخت اسکله خبر داد و گفت: سواحل جنوب ظرفیت ورود کشتی‌های بزرگ گردشگری دارد.
ضرغامی در سفر به مازندران از روند ساخت هتل پنج ستاره آراز و مارینا پارک خزر در بخش مرکزی شهرستان نوشهر و تپه تاریخی شش هزار ساله کلار و کاخ اجابیت در شهرستان کلاردشت بازدید خواهد کرد و در چالوس هم بازدیدی از حریربافی و نمک آبرود را در برنامه کاری خود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار