۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر کنگان برگزار شد

مسئول ایمنی و آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به فراگیر شدن فصل گرما و افزایش دمای هوا و احتمال وقوع آتش‌سوزی در بنادر، مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر کنگان انجام شد.
کد خبر: ۹۳۰۴۳

مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر کنگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حیدر مجدنیا  با اشاره به اجرای مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر کنگان اظهار داشت: با توجه به فراگیر شدن فصل گرما و افزایش دمای هوا که موجب بهره‌گیری از سیستم‌های خنک کننده با استفاده غیر‌مجاز از موتور‌های بنزینی در شناور‌های چوبی و فایبرگلاس می‌شود و بر اساس سوابق علل آتش‌سوزی‌های قبل که اکثر تهدیدات آتش‌سوزی از نوع الکتریسته بوده، با برنامه ریزی و طراحی سناریوی از قبل پیش‌بینی شده جهت حفاظت و تامین ایمنی شناوران مستقر در اسکله، مانور عملیاتی اطفاء حریق در بندر کنگان برگزار شد.

مسئول ایمنی و آتش‌نشانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این مانور ضمن ارزیابی توان عملیاتی و آمادگی نیرو‌های عملیاتی ایمنی و آتش نشانی بندر، ایجاد هماهنگی بیشتر میان تیم‌های پشتیبانی و قسمت‌های اداری از جمله مجموعه مدیریتی، یگان حفاظت بندر، امور دریایی و سایر ارگان‌های شهری از دیگر اهداف بوده است.

وی بیان کرد: در این مانور عملیاتی آتش نشانان با آمادگی کامل و برنامه ریزی دقیق مانور را طبق سناریوی طراحی شده و در زمان مقرر و همچنین با رعایت تمامی اصول و استاندارد‌های لازم با موفقیت به پایان رساندند.

مجدنیا اضافه کرد: در این مانور عملیاتی فرمانداری شهرستان کنگان، پلیس مرزبان دریایی، سازمان آتش نشانی شهرداری، هلال احمر، اورژانس جاده ای، محیط زیست و تعاونی لنجداران به عنوان تیم‌های پشتیبان عملیاتی حضور فعال داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار