۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
حسن رضا صفری در گفتگو با مانا:

نمایشگاه صنایع دریایی فرصتی برای تبادل دانش و تجربه است

مدیرعامل موسسه دانش بنیان رده‌بندی ایرانیان گفت: امیدواریم که نمایشگاه پیشِ روی صنایع دریایی در کیش به نقطه عطفی در حوزۀ صنایع دریایی کشور بدل شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۳

نمایشگاه صنایع دریایی فرصتی برای تبادل دانش و تجربه است

حسن رضا صفری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه نمایشگاه و همایش صنایع دریایی کشور که هر ساله به همت انجمن مهندسی صنایع دریایی برگزار می‌شد نقطه عطفی در این حوزه هستند، تصریح کرد: امیدواریم پس از وقفه دو ساله در پی شیوع کرونا نمایشگاه پیشِ رو در جزیرۀ کیش نیز به یکی از آن نقاط عطف بدل شده و ماندگار شود.
وی نمایشگاه و همایش صنایع دریایی را محلی برای تبادل اطلاعات، دانش و تجربه دانست و افزود: این دو بستری برای پیگیری مسائل و چالش‌های حوزه صنایع دریایی در جهت بهبود فرآیند‌ها فراهم می‌سازند که باید مغتنم شمرد.
صفری چالش احتمالی پیش پای نمایشگاه صنایع دریای را تغییر سبک کار و زندگی طی دوران کرونا ارزیابی کرد و ادامه داد: این مهم شاید مقداری بر رونق نمایشگاه خرداد ۱۴۰۱ اثر بگذارد با این حال با توجه به علاقمندی که در میان فعالان متخصص حوزه دریایی کشور نسبت به سخت افزار و نرم افزار‌های نوین که در رویداد‌های اینچنینی عرضه می‌شوند وجود دارد مطمئن هستم که استقبال از این نمایشگاه نیز مناسب خواهد بود.
وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آغازی نو برای بخش دریایی کشور با برگزاری نمایشگاه و البته همایش صنایع دریایی به ارتباط بخش خصوصی و بخش دولتی دریایی کشور اشاره و خاطر نشان کرد: چنین گردهمایی‌های می‌توانست به محلی برای تبادل نظر و بسط همکاری‌های بخش‌های دولتی و خصوصی نیز تبدیل شود، اما متاسفانه بخش دولتی با نگاهی یکطرفه به مسائل دریایی ابداً بخش خصوصی را در اتخاذ تصمیم‌ها و برنامه ریزی وارد نمی‌کند که باز هم امیدواریم این روند تغییر کند.
مدیرعامل موسسه دانش بنیان رده‌بندی ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود به شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: نمایشگاه صنایع دریایی بستری بسیار مهم برای معرفی دستاورد‌های دانش بنیان از سوی شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه دریایی است.
وی افزود: در دوران تحریم‌های ظالمانه بسیاری از شرکت‌ها و موسسات دریایی کشور با توجه به نیاز کشور تلاش موفقی را در جهت بومی سازی دانش تولید محصولات و خدمات مورد نیاز حوزه صورت دادند که نتیجه آن تداوم فعالیت و رشد بخش دریایی علی‌رغم وجود تحریم‌هاست.
صفری در بخش پایانی سخنان خود با دعوت از فعالان بخش دریایی کشور برای حضور پررنگ در نمایشگاه و همایش صنایع دریایی خاطر نشان کرد: حضور این عزیزان فرصت خوبی برای انتقال تجربیات است.
شایان ذکر است، نمایشگاه صنایع دریایی ایران طی روز‌های ۲۳ تا ۲۶ خرداد ماه در جزیرۀ کیش برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار