۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
ضرغامی خبر داد:

برای توریسم دریایی جزیره هرمز تدابیر ویژه‌ای اخذ شده است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه شخصاً از ظرفیت‌های گردشگری دریایی جنوب به طور مثال جزیره هرمز بازدید داشته ام، گفت: طی بازدید انجام شده و بررسی موانع گردشگری در این جزیره، برای حل مشکلات پیش روی توسعه توریسم دریایی در هرمز تدابیری اخذ شده است.
کد خبر: ۹۲۹۹۴

برای توریسم دریایی جزیره هرمز تدابیر ویژه‌ای اخذ شده است

سید عزت الله ضرغامی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای گردشگری دریایی و ساحلی در جنوب کشور بیان داشت: در سفر استانی اخیر به هرمزگان شخصاً از ظرفیت های گردشگری دریایی جنوب به طور مثال جزیره هرمز بازدید داشته‌ام.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طی بازدید انجام شده و بررسی موانع گردشگری در این جزیره، برای حل مشکلات پیشِ روی توسعه توریسم دریایی در هرمز تدابیری اخذ شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تدابیر اخذ شده در زمینه ایجاد زیرساختهای اولیه و نیز افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی به زودی شاهد تحولات گردشگری در این جزیره منحصربه فرد خلیج فارس باشیم.
وی با اشاره به ضعف مدیریتی در خصوص توریسم دریایی در دولت های گذشته بیان داشت: اگر بتوانیم در حوزه گردشگری بین جزایر خلیج فارس و نیز تردد‌های دریایی بین کشورهای همسایه حاشیه جنوبی خلیج فارس مؤثر عمل کنیم، بدون شک در آینده نزدیک شاهد رشد قابل توجهی در صنعت گردشگری دریایی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه از سرمایه گذاران خارجی و داخلی زمینه گردشگری دریایی حمایت خواهیم کرد، گفت: برخی شرکت‌های بخش خصوصی هم اکنون نسبت به ساحل سازی و ساخت اسکله اقدام کرده اند تا بتوانند نسبت به پهلوگیری کشتی های تفریحی خود اقدام کنند.
ضرغامی بیان داشت: در همین راستا جلسات متعددی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شده که امیدواریم به زودی شاهد همکاری این ارگان در ساخت اسکله های تفریحی و ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی و ساحلی باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار