۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

شکوفایی توریسم دریایی جنوب با همکاری سپاه و ارتش

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از همکاری سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، ارتش و نیروی دریایی در راستای شکوفایی توریسم دریایی در آب‌های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۷۰

شکوفایی توریسم دریایی جنوب با همکاری سپاه و ارتش

سید عزت الله ضرغامی در گفتگو با خبرنگار مانا با تاکید بر اهمیت گردشگری ساحلی و دریایی در جنوب کشور به ویژه جزایر خلیج فارس بیان داشت: از زمان تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات بسیار مؤثری در راستای رفع موانع گردشگری دریایی و توسعه آن برداشته شده است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به برگزاری جلسات مختلف با تمام دست اندرکاران نظام که به نوعی با مدیریت دریا و ساحل مرتبط هستند اشاره کرد و اظهار داشت: در همین راستا نشست‌های متعددی با فرمانده ارتش و مسئولان ذی‌ربط در حوزه نیروی دریایی برای نهایت استفاده از ظرفیت سواحل و دریا‌ها در امر گردشگری دریایی برگزار شده است.
وی برگزاری جلسات با فرمانده ارتش و معاونان ایشان در نیروی دریایی را بسیار نتیجه بخش اعلام کرد و گفت: طی این جلسات ضمن بحث و بررسی مشکلات گردشگری دریایی کشور، تصمیماتی خوبی در زمینه حداکثر بهره برداری قانونمند از سواحل و دریا‌های کشور اخذ شده است.
ضرغامی همچنین از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص وضعیت گردشگری دریایی در جنوب کشور خبر داد.
این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین نقش سازمان بنادر و دریانوردی را در توسعه توریسم دریایی بسیار مهم توصیف کرد و اذعان داشت: وزارت میراث فرهنگی تلاش کرده همواره ارتباطات مؤثری با این ارگان دریایی برای همکاری در ایجاد زیرساخت‌های لازم در سواحل و دریا و حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشد.
ضرغامی با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند موانع توسعه گردشگری دریایی را به عنوان یکی از مفرح‌ترین شاخه‌های گردشگری برطرف کند، گفت: تداوم ارتباطات با ارگان‌های مرتبط با دریا و ساحل می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن برای توریسم دریایی کشور باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار