۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از بندر امام خمینی/ تاکید بر حمل سریع کالا‌های اساسی از بندرگاه

دکترمحسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به منظور بررسی وضعیت تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی وارد بندر امام خمینی شد و مورد استقبال بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۹۴۸

بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از بندر امام خمینی/ تاکید بر حمل سریع کالا‌های اساسی از بندرگاه

به گزارش خبرنگار مانا، رضایی در این بازدید که در معیت دکترصادق خلیلیان استاندار خوزستان انجام شد وضعیت ذخایر کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی را مطلوب توصیف کرد و گفت: دولت برنامه ریزی دو ساله‌ای برای تامین و ذخیره کالا‌های اساسی در کشور انجام داده است تا در بحث امنیت غذایی دچار مشکل نشویم.

وی به نقش راهبردی بندر امام خمینی در تامین کالا‌های اساسی به خصوص گندم در دوران تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی امریکا اشاره کرد و افزود: ویروس کرونا و مناقشه روسیه و اوکراین امنیت غذایی جهان را به شدت به مخاطره انداحته است از این رو افزایش ذخایر کالا‌های اساسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه در خصوص بندر امام خمینی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم بندری کشور بندر امام خمینی است که ظرفیت بالایی دارد و در طول سال می‌توان ۷۰ میلیون تُن کالا را از این بندر صادر و یا وارد کرد به طوری‌که در سال گذشته ۴۸ میلیون تن مبادله، تخلیه و بارگیری کالا در این بندر انجام شد.

رضایی ادامه داد: در ابتدای امسال ۲.۶ میلیون تن کالا از طریق بندر امام خمینی وارد و ۲.۴ میلیون تن کالا خارج شده است و در حال حاضر سه میلیون تن کالا در انبار‌های این بندر ذخیره شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه بندر امام تجهیزات و اسکله‌های خوبی دارد هدف از سفر خود به استان خوزستان را بازدید از انبار‌های ذخیره کالای بندر امام خمینی عنوان کرد و گفت: با نظارت بیشتر از وضعیت کالا‌های ذخیره شده در انبار‌های این بندر، برنامه ریزی لازم برای رفع برخی کمبود‌ها اقدام خواهد شد.

رضایی از اسکله ها، اراضی پشتیبانی، محوطه‌های بندری و چندین انبار کالا‌های اساسی بندر امام خمینی بازدید و بر تسریع در حمل کالا‌های اساسی به سایر مناطق کشور با استفاده از شبکه ریلی تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار