۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان از ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید از اول خرداد ۱۴۰۱ به مدت ۴۵ روز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۲۹

ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر

به گزارش خبرنگارمانا از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، علی دانش مهرافزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده توسط بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مصوبه کمیتۀ مدیریت صید شیلات استان به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم ریزی این گونه، صدور مجوز صید آن از اول خرداد ۱۴۰۱ در صیدگاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر ممنوع است.

وی در ادامه اظهار داشت: هرگونه صید، حمل و جابه‌جایی این گونه و ادوات صید آن از تاریخ ۱۱ خرداد ماه تا ۲۳ تیر ماه امسال ممنوع بوده وعملیات صید این گونه آبزی دریایی با هرگونه ابزار و ادوات صید تخلف محسوب شده و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفان برخورد می‌کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان یادآور شد: این ممنوعیت به دلیل آغاز فصل تخم ریزی و جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به این گونه ماهی و حفظ ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال پایدار جامعه صیادی است.

به گزارش خبرنگار مانا، در دهه‌های اخیر به علت فشار بیش از حد به منابع آبزیان خلیج فارس، آسیب‌های جدی به برخی گونه‌های آبزیان از جمله زبیدی و حلوا سفید وارد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار