۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷

رشد هشت درصدی ترخیص کالا از بندر امام خوزستان

رشد هشت درصدی ترخیص کالا از بندر امام خوزستان
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رشد هشت درصدی خروج کالا از بندر امام خمینی (ره) نشان دهنده موجودی خوب کالا در بندر و روان سازی روند ترخیص است.
کد خبر: ۹۲۸۸۲

به گزارش مانا، مهدی اسلام پناه روز یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و مدیران استانی در محل اداره کل بنادر و دریا نوردی خوزستان در شهر بندر امام (ره) اضافه کرد: رشد تخلیه و بارگیری کالا از بندر امام (ره) رشد ۲۶ درصدی داشته است.

وی گفت: روند حمل بار با کامیون بسیار مطلوب است و انتظار می رود که شرایطی را ایجاد کرد که حمل بار با واگن نیز بیشتر شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید در شرایط فعلی موانع بر سر راه فعالان اقتصادی رفع شود، افزود: باید یک نتیجه واحد برای آزمایش گیری کالاهای وارداتی انجام شود تا کالاها در بنادر رسوب نکنند و بخش خصوصی دچار خسارت نشود.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی تعرفه آزمایشگاه های همکار با استاندارد، بیان کرد: برای چندین سال افزایش تعرفه ای انجام نشده بود، این اقدام می تواند شرایط را برای توسعه آزمایشگاه های همکار فراهم کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه با حمل یکسره کالا از بندر امام (ره) موافق هستیم، اظهار داشت: با هر گونه دادن اختیار به استان موافق هستیم و امید است همچنان صادرات کالا به خوبی انجام شود.

وی افزود: خوزستان یک استان رهبردی است و اگر خوزستان توسعه یابد کشور توسعه خواهد یافت.  

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه این نشست، افزود: در دو ماه ابتدای سال گذشته دو میلیون و ۱۸۸ هزار تن و در دو ماه ابتدای امسال دو میلیون ۱۹۶ هزار تن کالا وارد بندر امام (ره) استان شد.

مهران میدری اظهار داشت: یک میلیون و ۸۶۱ هزار تن کالا از بندر امام (ره) از ابتدای امسال تا کنون ترخیص شده است که در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی افزود: دو میلیون و ۹۷۰ هزار تن کالای اساسی در حال حاضر در بندر امام موجود است که ۳۱ درصد این کالاها مربوط به اداره کل پشتیبانی امور دام است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار