۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

هشدار سطح نارنجی گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان هشدار سطح نارنجی گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۲۸۴۲

هشدار سطح نارنجی گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: تودۀ گرد و خاک از بیابان‌های جنوبی عراق هم اکنون در حال نفوذ و گسترش به مناطق ساحلی خوزستان است.

وی از ساکنان شهر‌های ساحلی خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر، هندیجان، اروندکنار و چوئبده خواست در دو روز آینده تردد‌های بیرون از منزل را محدوده کرده و در صورت قرار گرفتن در فضای باز، از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به افزایش میزان آلاینده‌های جوی و کاهش دید افقی در شهر‌های ساحلی خوزستان هشدار داد و گفت: احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

سبزه زاری افزایش میزان گرد و غبار و افزایش نسبی دما را پدیدۀ غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان بیان کرد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻫﺸﺪار ﻣﺮﮐﺰ ﻣﻠﯽ ﭘﺎﯾﺶ و ﻫﺸﺪار ﺳﺮﯾﻊ ﮔﺮد و ﺧـﺎک ﻫﻮاﺷﻨﺎﺳـﯽ، در خصوص وقوع پدیده گرد و خاک در شهر‌های خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

کاهش دید افقی و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻫﻮا، اﻓﺰاﯾﺶ ﻏﻠﻈﺖ آﻻﯾﻨﺪه‌ﻫﺎی ﮔﺮد و ﺧﺎک و اﺣﺘﻤـﺎل آﺳﯿﺐ ﺑـﻪ تأسیسات ﺣﺴﺎس ﺑـﻪ ﮔﺮد و خاک از جمله مخاطرات این پدیده عنوان شده است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی، امدادی و درمانی خواست با توجه به وضعیت جوی پیشِ رو، تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی را به کار گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار