۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

رکورد صادرات میگوی کشور شکسته شد

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به صادرات ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن میگوی پروزشی از مجموع ۵۷ هزار تن تولید شده در سال گذشته گفت: با این میزان صادرات، رکورد صادرات میگوی کشور برای نخستین بار شکسته و به بیشترین میزان خود رسید.
کد خبر: ۹۲۸۱۱

رکورد صادرات میگوی کشور شکسته شد

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صادرات میگوی پرورشی به کشور‌های هدف امسال برای نخستین بار در طول تاریخ ایران با میزان ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن رکورد دار شد.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ادامه داد: این میزان صادرات از مجموع تولید ۵۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال گذشته صورت گرفته است.

به گفته وی، میگو‌های پرورشی در مجموع به ۲۱ کشور جهان صادر شده است که عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشور‌های جنوب شرق آسیا، کشور‌های عربی و نیز کشور‌های اروپایی صادر بوده است.

وی همچنین از صادرات مستقیم میگوی پرورشی برای نخستین بار به طور مستقیم به کشور چین اشاره کرد و بیان داشت: صادرکنندگان در حال جذب بازار‌های جدید به ویژه در اروپا هستند.

این فعال بخش خصوصی در صنعت شیلات کشور همچنین کشور روسیه را یکی از بازار‌های جدید و بزرگ برای آبزیان ایران و میگوی پرورشی اعلام کرد و گفت: سال به سال شاهد افزایش صادرات آّبزیان به این کشور هستیم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، گفت: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود صادرات آبزیان به کشور روسیه طی سال ۱۴۰۱ با افزایش دو برابری همراه شود.

خدایی از پیش بینی قابل توجه افزایش تولید میگوی پرورشی در سال جاری خبر داد و گفت: انتظار می‌رود متناسب با افزایش تولید شاهد افزایش صادرات نیز باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار