۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

خط کشتیرانی بوشهر - جزیره خارگ راه‌اندازی شد

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه اندازی خط کشتیرانی بوشهر به جزیره خارگ و بالعکس توسط بخش خصوصی با قابلیت حمل بار و مسافر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۸۹

خط کشتیرانی بوشهر - جزیره خارگ راه‌اندازی شد


محمد شکیبی‌نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه این استان پذیرای حجم زیادی از مسافران و گردشگران در ایام سال است اظهار داشت: خلیج‌فارس و سواحل آن در استان بوشهر زمینه افزایش مسافرت از نقاط مختلف کشور فراهم کرده که توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از بخش خصوصی در این عرصه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مهم ساکنان جزیره خارگ برقراری خط مسافری دریایی از بوشهر بود تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات تردد و ترابری میان بوشهر و جزیره خارگ با تلاش و همکاری مسئولان، خط جدید کشتیرانی بوشهر به خارگ با فعالیت یک فروند شناور جدید «هایان» توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: از جمله قابلیت‌های این شناور می‌توان به ظرفیت حمل ۷۵ دستگاه خودرو سبک و یا ۱۵ دستگاه خودرو سنگین به صورت مجزا اشاره کرد.

شکیبی‌نسب رمپ تخلیه و بارگیری در هر دو سمت شناور با دو ارتفاع متفاوت برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری در زمان جزر و مد را از دیگر ویژگی این کشتی دانست و بیان کرد: ۴۰ متر مکعب سردخانه زیر صفر درجه و ۵۰ مترمکعب سردخانه بالای صفر درجه، فضای کافی برای استقرار سرنشینان خودرو‌ها در طول سفر برای ۱۰۰ نفر، قابلیت حمل انواع کالا با کانتینر خشک و یخچالی، بار متفرقه و انواع خودرو و محموله‌های سنگین از دیگر ظرفیت این شناور است.

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر ویژگی‌های این شناور می‌توان به قابلیت امکان تردد در شرایط نامناسب جوی و سرعت قابل قبول آن اشاره کرد.

گفتنی است، در تحقق این مهم سازمان‌هایی، چون ستاد نظارت گمرکات استان، فرماندهی دریایانی، بخشداری خارگ و فرمانداری شهرستان بوشهر به طور مستقیم نقش داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار