۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
 همزمان با روز ملی خلیج فارس صورت می‌گیرد:

اجرای برنامه‌های فرهنگی در پایگاه‌های میراث‌خلیج‌فارس

همزمان با روز ملی خلیج‌فارس بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی در قالب نشست‌های علمی، مانور و رژه دریایی، کارگاه آموزشی، جشنواره غذا و بازی‌های محلی، اجرای موسیقی و... توسط پایگاه میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس و دریای مکران، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۷۴

اجرای برنامه‌های فرهنگی در پایگاه‌های میراث‌خلیج‌فارس

به گزارش خبرنگاز مانا، سمینار علمی نوروز دریایی در خلیج‌فارس با مشارکت پژوهشکده مردم‌شناسی، جشنواره ملی خلیج‌فارس با مشارکت بنیاد ایران‌شناسی، جهاد دانشگاهی کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه علم و فرهنگ، برگزاری نمایشگاه خلیج‌فارس با مشارکت سازمان جغرافیایی ارتش، نشست تخصصی خلیج‌فارس با مشارکت پژوهشکده زبان‌شناسی، باز نشر کاتالوگ دوزبانه معرفی فعالیت‌های باستان‌شناسی زیر آب عناوین برنامه‌هایی است که پایگاه میراث‌فرهنگی خلیج‌فارس و دریای مکران در این روز برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، پایگاه منظر فرهنگی بندر ماهشهر نیز در این روز، رونمایی از مجموعه مطالعات منظرفرهنگی بندر ماهشهر (جلد ۶)، مانور دریایی در خوریات بندر ماهشهر و برگزاری جشن در خور سیف بندر ماهشهر را در برنامه دارد.

این گزارش می‌افزاید، مشارکت در برگزاری همایش روز ملی خلیج‌فارس با دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، برگزاری تور بازدید از بنا‌های تاریخی حاشیه خیابان خلیج‌فارس و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی کودک با میراث‌فرهنگی با محوریت پاسداشت روز ملی خلیج‌فارس با مشارکت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نیز توسط پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بوشهر به انجام می‌رسد.

همچنین برگزاری مراسم رژه دریایی توسط قایق‌های مردمی و شناورها، برگزاری مراسم زنجیره انسانی در ساحل بندر سیراف، برگزاری مراسم شب شعر با موضوع خلیج‌فارس از برنامه‌های پایگاه میراث‌فرهنگی بندر تاریخی سیراف در روز ملی خلیج‌فارس است.

سخنرانی شهردار بندر کنگ (معرفی شهر کنگ و جشنواره خلیج‌فارس)، پنل تخصصی نو‌آوری شهری و معماری خلاق، رونمایی از رویکرد آمایش شهری در بندر کنگ، رونمایی از آمایشگاه فرهنگ و هنر، رونمایی از برندینگ شهری کنگ، رونمایی از طراحی فضا‌های معمارانه خلاق در بندر تاریخی کنگ، پنل تخصصی باستان شناسی، تاریخ و فرهنگ و هنر کنگ رونمایی از پژوهش‌های میراث ناملموس بندر تاریخی کنگ، رونمایی از پژوهش‌های تاریخی بندر کنگ، رونمایی از ظرفیت‌های هنری و صنایع‌دستی بندر کنگ نیز توسط پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی بندر کنگ به اجرا در خواهد آمد.

راه‌اندازی و افتتاح دفتر پایگاه چابهار، برگزاری جشنواره غذا و بازی‌های محلی، اجرای موسیقی محلی در بلوار خلیج‌فارس چابهار و برگزاری مسابقات قایق‌سواری در دریای مکران نیز از برنامه‌های پایگاه میراث‌فرهنگی چابهار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار