۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی به ۲.۱ میلیون تن رسید

ناظر گمرکات خوزستان گفت: رسوب کالاهای اساسی در بندر امام خمینی به دو میلیون و 100هزار تن کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۶۹۶

رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی به ۲.۱ میلیون تن رسید

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: افزایش حجم  جابه‌جایی کالا‌های اساسی با استفاده از ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی سبب کاهش رسوب گذاری کالا‌ها در بندر امام خمینی شده است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته حجم رسوب گذاری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی تا ۴.۵ میلیون تن رسیده بود افزود: برنامه ریزی برای حمل یکسره کالا‌های اساسی با تحرک بخشیدن به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، روان سازی ورود و خروجی کامیون‌های به بندر امام خمینی و ایجاد مشوق‌های حمایتی از رانندگان در کاهش رسوب گذاری کالا‌های اساسی در این مجتمع بندری تاثیر گذار بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: در سال جاری تلاش خواهد شد با تعامل، هم افزایی و توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل حجم رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی کاهش یابد.

بلوطی میرزا همزمانی برداشت محصولات کشاورزی به خصوص گندم و کُلزا در خوزستان با اوج گیری پهلوگیری کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی را یکی از دلایل مهم افزایش رسوب گذاری کالا در بندر امام خمینی بیان کرد.

پارسال تعدادی از مسئولان قضایی، اجرایی، بازرسی و سازمان بنادر و دریانوردی کشور برای بررسی رسوب گذاری حجم زیادی از کالا‌های اساسی، به مجتمع بندری امام خمینی سفر کرده بودند.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، پارسال حدود ۱۷ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده که در مقایسه با سال ماقبل آن حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار