۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان /ماندگاری گرد و خاک

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح نارنجی در شهر‌های ساحلی خوزستان گفت: تودۀ گرد و خاک عراقی در شهر‌های ساحلی استان همچنان ماندگار است.
کد خبر: ۹۲۶۵۴

هشدار سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان /ماندگاری گرد و خاک

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: گرد و خاک علاوه بر افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، دید افقی را نیز کاهش داده و سبب اختلال درنشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر شده است.

وی پیش بینی کرد توده گرد و خاک عراقی تا چند روز آینده همچنان میهمان شهر‌های ساحلی خوزستان باشد.  

بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان ریزگرد‌ها در آبادان ۵۱۵ و در خرمشهر ۶۱۵ میکروگرم بر متر‌مکعب ثبت شده  که تا چهار برابر بیشتر از حد مجاز است.

محیط زیست خوزستان از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان خواسته است حد‌المقدور از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت قرار گرفتن در فضای آزاد، حتماً از ماسک استفاده کنند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز در چهار روز اخیر یک هزار و ۳۲۹ نفر در شهر‌های خرمشهر، آبادان، اروندکنار، چوئبده، ماهشهر، هندیجان و شادگان راهی بیمارستان شدند.

با وجود ظهور پدیدۀ گرد و خاک عراقی در شهر‌های ساحلی خوزستان، فعالیت بنادر خوزستان بدون محدودیت ادامه دارد.

گرد و خاک نفسگیر، زندگی عادی ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را با اختلال روبه‌رو کرده و فعالیت آموزشی و اداری در برخی شهر‌های ساحلی را به تعطیلی کشانده است.

هواشناسی خوزستان نسبت به نفوذ و گسترش توده گرد وخاک عراقی در تابستان امسال در شهر‌های ساحلی خوزستان  و تنش آبی و خشکسالی هشدار داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار