۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
استاندار بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر و بنادر قطر

استاندار بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر و بنادر کشور قطر خبر داد و گفت: در نشست با شماری از مسئولان قطری در جزیره کیش مقرر شد یک خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر به بنادر قطر ایجاد شود.
کد خبر: ۹۲۶۳۰

راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر و بنادر قطر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر احمد محمدی زاده در نشست با شماری از مسئولان قطر که برای بررسی ظرفیت‌های ایران برای مسابقات جام جهانی فوتبال به جزیره کیش سفره کرده اند، اظهار داشت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت مهمی برای تقویت گسترش روابط تجاری و حمل و نقل دریایی از بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر است و در این راستا در نشست تخصصی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و رئیس اداره بنادر کشور قطر راهکار‌های لازم برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و حمل و نقل دریایی ارائه شد.
استاندار بوشهر تسهیل صادرات از بنادر استان از جمله بندر دیر به قطر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در این نشست مقرر شد اقدامات دو جانبه در راستای توسعه صادرات و حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار گرفته شود.
محمدی‌زاده از صادرات محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار از بندر دیر به بندر الرویس قطر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صادرات از استان بوشهر به قطر افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز با کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس از جمله قطر مراوده فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته است اظهار داشت: تجار، بازرگانان و ساحل‌نشینان استان بوشهر ارتباطات دیرینه با مردم کشور‌های حوزه خلیج‌فارس از جمله کشور دوست و همسایه قطر داشته‌اند و این تعاملات ادامه دارد.
استاندار بوشهر، صادرات ۸۰ هزار رأس دام از استان به قطر را از دیگر مصوبات نشست با مسئولان قطری دانست و افزود: رئیس اداره بنادر قطر بر گسترش روابط تجاری، اقتصادی و حمل مسافر از بنادر استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مهم این استان تأکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار