۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر عنوان کرد:

اهمیت بسیار بالای حمل‌ونقل دریایی در جام جهانی قطر

اهمیت بسیار بالای حمل‌ونقل دریایی در جام جهانی قطر
نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با تأکید بر اینکه حمل‌و‌نقل دریایی در بحث برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: ایران آمادگی کامل خود را برای حمل هرچه بهتر کالا و مسافر به قطر اعلام کرده و از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بنادر بوشهر و کیش برخوردار است.
کد خبر: ۹۲۶۱۷

به گزارش مانا، خورشید گزدرازی در رابطه با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۰ قطر و پشتیبانی ایران در برگزاری این مسابقات از جمله راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور، اظهار داشت: قطر از نظر مسافت، مساحت و جمعیت کشوری محدود و در مسیر برگزاری هرچه بهتر مسابقات جام جهانی فوتبال با توجه به حضور پر تعداد بازدیدکنندگان، نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی ادامه داد: یکی از کشورهایی که می تواند در برگزاری هرچه بهتر مسابقات جام جهانی فوتبال به قطر کمک کند، ایران است چرا که با توجه به همسایگی این دو کشور می تواند از ظرفیت های موجود در ایران در بخش های مختلف از جمله خدمت رسانی و ارائه امکانات به تیم ها و مسافران بهره برد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه دبیر شورای مناطق آزاد نیز اعلام آمادگی کرده است تا هفته ای حدود ۵۰ پرواز از کیش به قطر داشته باشیم، عنوان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در ایران وجود دارد که قطری ها می توانند در برگزاری هرچه بهتر جام جهانی استفاده کنند.

گزدرازی ادامه داد: تفاهم نامه ها و توافق نامه های خوبی در این رابطه مدنظر قرار گرفته است و با توجه به حضور وزیر راه قطر به ایران، استفاده از ظرفیت های استان بوشهر و نیز بندر کیش در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بندر دیر بوشهر ظرفیت بسیاری خوبی است که در راستای صادرات کالا از ایران به قطر با حداکثر سرعت و حداقل هزینه مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: هرچند زیرساخت‌های مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد شده است اما نیازمند تجهیزات بیشتر از سوی این سازمان هستیم تا شاهد ارائه هرچه بهتر خدمات باشیم.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با بیان اینکه تاکنون صادرات کالا از بوشهر به قطر مدنظر قرار گرفته است اما در بحث برگزاری جام جهانی جابه‌جایی مسافر و ارائه خدمت به مسافران و تیم های حاضر در این مسابقات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به گران بودن هزینه حمل و نقل هوایی، بوشهر آمادگی دارد با استفاده از کشتی مسافری دریایی مقوله جابه‌جایی مسافران به قطر را در دستور کار قرار دهد.

گزدرازی افزود: باید بتوانیم تا قبل از شروع جام جهانی در حوزه حمل کالا، حمل مسافر، خدمات هتلینگ و ...فعالیت کنیم و شروع فعالیت کشتی دریایی مسافری از بوشهر به قطر می تواند زمینه حضور سایر کشتی ها را نیز در بوشهر هموار کند، بنابراین باید بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت استان بوشهر و استان‌های همجوار در این راستا بهره مند شویم.

وی با اشاره به اینکه وعده داده شده است تا به تعداد کشتی های مسافری دریایی اضافه شود، عنوان کرد: باید در حوزه صادرات کالا و مسافر از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنیم و امیدوار هستیم با توجه به دستور معاون رئیس جمهور و وزارت کشور در راستای ارائه سوخت یارانه ای شاهد همکاری هرچه بهتر وزارت نفت باشیم چراکه اگر سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها تعلق گیرد به طور حتم خطوط حمل و نقل دریایی در بندر بوشهر هرچه سریع تر راه اندازی می شود و شاهد حرکت آنها به سمت بنادر قطر هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر کالای کانتینری و فله‌ای به صورت منظم در حال صادرات از ایران به قطر است، خاطرنشان کرد: در بخش جابه‌جایی مسافر قرار بر فعالیت بخش خصوصی از طریق کشتی رو-رو پسنجر است که به صورت همزمان در بخش کالا و مسافر فعالیت می کند واز این امکان برخوردار است که نزدیک به ۱۸۰۰ مسافر را جابه‌جا کند و هفته ای دو مرتبه بین بنادر دو کشور رفت و آمد داشته باشد؛ در صورت تخصیص سوخت یارانه ای به این کشتی شاهد فعالیت آن از اردیبهشت ماه سال جاری خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار