۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

مشکلات کشتی کروز در حال رفع شدن است/ سوخت یارانه‌ای در اختیار کشتی‌های تفریحی

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه مشکلات کروز در حال رفع شدن است، گفت: قطعاً با تحولی که در نگاه مردم ایجاد خواهیم کرد، تلاش داریم تا مقصد گردشگری آن‌ها از شمال معطوف به سایر نقاط کشور شود.
کد خبر: ۹۲۵۷۶

مشکلات کشتی کروز در حال رفع شدن است/ سوخت یارانه‌ای در اختیار کشتی‌های تفریحی


به گزارش مانا به نقل از فارس، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص وضعیت گردشگری دریایی اظهار داشت: گردشگری دریایی جزء اولویت‌های جدی ما محسوب می‌شود اما اگر واقع‌بینانه به ماجرا نگاه کنیم، گردشگری دریایی در کشور صفر بوده و ما فعالیت چند قایق تفریحی را گردشگری دریایی نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی می‌تواند بین جزایر، شهرهای ساحلی و کشورهای همسایه ایجاد شود، گفت: متأسفانه ما در این زمینه هیچ سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم، البته جلسات متعددی را شروع کرده‌ایم و هماهنگی‌هایی را با نهادهایی که این امکانات را در دست دارند، داشته‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی هم مدیریت جهادی و خوبی داشته است، گفت: مسئله این است که چنین کاری یک‌شبه جواب نمی‌دهد. ما باید نگاهمان به تحول در این حوزه باشد و گردشگری دریایی را برای مردم تشریح کنیم تا آنها استقبال کنند.

وی ادامه داد: همین حالا هم براساس گزارش‌هایی که داده شده، در هرمزگان، بوشهر و سایر شهرهای ساحلی شاهد رشد گردشگر بوده‌ایم، البته در زمان‌هایی که هوا طوفانی بوده، مردم امکان استفاده از دریا را نداشتند. 

ضرغامی با تأکید بر اینکه در حال شناسایی برخی نقاط برای راه‌اندازی گردشگری دریایی هستیم، گفت: در بخشی از نقاط به اسکله نیاز داریم و در بخشی دیگر باید زیرساخت‌ها فراهم شود، البته در این زمینه مردم هم نقش اساسی دارند و زمانی که زیرساخت‌ها فراهم شد، می‌توانند با سرمایه‌گذاری روی اسکله‌ها تأسیسات لازم را ایجاد کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: تصورم این است که به محض شناسایی نقاط هدف، فراهم شدن زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی مناسب می‌توانیم به سرعت شاهد رشد و ترقی در حوزه گردشگری دریایی باشیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات در حوزه گردشگری دریایی، گفت: بخشی از مشکلات مربوط به شناورها است، شناورهایی مثل کروز که جنبه تفریحی دارند به ساحل نمی‌آیند چرا که اینها کشتی‌های بزرگ و گران‌قیمتی هستند که از یکسو برای آمدن به اسکله نیاز به زیرساخت دارند و از سوی دیگر نگران تأثیر تحریم‌ها هستند. 

ضرغامی ادامه داد: به هر حال آنها سرمایه عظیمی را که بعضاً تا یک‌میلیارد دلار می‌رسد وسط می‌گذارند و نگران این هستند که شامل تحریم‌ها شوند، در واقع ایران‌هراسی جلوی کار را گرفته است که ما در این زمینه در حال گفت‌وگو هستیم، ضمن اینکه ما چند کشور را که در حوزه گردشگری دریایی سابقه خوبی دارند نامزد کرده‌ایم و با آنها وارد گفت‌وگو شده‌ایم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا آرام آرام سفرهای دریایی در داخل کشور راه اندازی شود، گفت: افرادی هم هستند که در این حوزه کار کرده اند و نیاز به کمک ما دارند. مشکل خیلی از آنها بحث سوخت است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات کروز هم در حال رفع شدن است، گفت: قطعاً با تحولی که در نگاه مردم ایجاد خواهیم کرد، تلاش داریم تا مقصد گردشگری آنها از شمال معطوف به سایر نقاط کشور شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار