۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

رشد ۳۰۰ درصدی سفر‌های دریایی در ایام نوروز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از رشد ۳۰۰ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق سفر‌های دریایی در نوروز ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۶۵

رشد ۳۰۰ درصدی سفر‌های دریایی در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مانا؛ شهریار افندی زاده در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که هم اکنون در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال برگزاری است از رشد ۳۰۰ درصدی سفرهای دریایی در ایام نوروز خبر داد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، گفت: بر اساس آمار اخذ شده در بازه زمانی ۱۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در مجموع پنج میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۴ نفر از طریق سفرهای دریایی جابه‌جا شدند.
به گفته وی این آمار مربوط به سفرهای دریایی بین جزایر و بنادر جنوبی کشور و اندکی در شمال است.
افندی زاده در ادامه از رشد ۴۷ درصدی سفرهای ریلی در ایام نوروز با جابه‌جایی یک میلیون و ۲۸۳ هزار نفر خبر داد.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سفرهای نوروزی از طریق جاده صورت گرفته است، گفت: سفرهای جاده ای با فعالیت ۱۴ هزار و ۴۰۰ اتوبوس و ۳۰ هزار سواری در نوروز ۱۴۰۱ با رشد ۱۷ درصدی همراه بوده است.
افندی زاده اعلام کرد: در بازه زمانی ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین در مجموع پنج میلیون و ۳۸ هزار و ۲۳ نفر از طریق جاده‌های کشور سفر کردند.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی همچنین از رشد ۲۵۴ درصدی رشد سفرهای هوایی در ایام نوروز خبر داد.
به گفته وی، در این ایام دو میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۶۶ نفر برای انجام سفرهای داخلی و خارجی از خدمات پروازی استفاده کردند.
افندی زاده تاکید کرد: از مجموع آمار ارائه شده در سفرهای هوایی، ۴۱۳ هزار و ۲۲ نفر از طریق فرودگاه بین المللی امام جابه‌جا شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار