۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

۱۱ فروند قایق همیار ناجی در سواحل استان بوشهر مستقر هستند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ایمنی گردشگران نوروزی در استان در گردشگری دریایی گفت: در این راستا ۱۱ فروند قایق همیار ناجی در سواحل استان بوشهر مستقر و مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۲۵۳۹

۱۱ فروند قایق همیار ناجی در سواحل استان بوشهر مستقر هستند

حجت خسروی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه طرح استفاده از قایق‌های همیار ناجی در سواحل استان اجرا شد اظهار داشت: همزمان با ایام نوروز و آغاز طرح تسهیل گردشگری در‌یایی در استان بوشهر و در راستای پیاده سازی موارد ایمنی و امداد و نجات، طرح استفاده از قایق‌های همیار ناجی در سواحل استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح با به کارگیری قایق‌های محلی به دلیل آشنایی و اشراف به سواحل منطقه‌ای خود و دادن آموزش‌های امدادی لازم به آنان، ضمن رصد و بررسی رعایت موارد ایمنی در خدمات رسانی به گردشگران و مسافران، امکان اقدام به موقع در حوزه امداد و نجات نیز فراهم شده است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در این طرح تعداد ۱۱ قایق همیار ناجی بر اساس الگو‌های مشخص شده در سواحل مستقر و مشغول فعالیت هستند.

خسروی بیان کرد: خوشبختانه با آغاز طرح تسهیل گردشگری دریایی در استان از روز دوم فروردین ماه تا کنون اقدامات مؤثری توسط همیاران ناجی در سواحل استان بوشهر صورت گرفته که شامل نجات فرد غرق شده در ساحل شهر بنک، نجات بانوی دچار اضطرار در آب‌های دیر و امداد رسانی به قایق خراب شده در بوشهر است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مسافر در استان بوشهر، تمهیدات متناسب نسبت به ارائه خدمات مطلوب در حوزه گردشگری دریایی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: تمامی شناور‌های فعال در حوزه گردشگری در استان ملزم به رعایت مسائل ایمنی دریایی در حوزه گردشگری و مسافری هستند و عدم رعایت موارد ایمنی به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار