۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

رشد ۵۱ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی از بنادر گیلان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰، از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر گیلان نسبت به سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۲۹

رشد ۵۱ درصدی صادرات کالا‌های غیرنفتی از بنادر گیلان

به گزارش مانا، حمیدرضا آبایی درباره اهم اقدامات بندری و دریایی گیلان در سال گذشته، اظهار داشت: طی سال گذشته شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ ماه سال ۹۹ بودیم و بیش از یک میلیون و ۶۷۶ هزار تُن کالا در بنادر انزلی و آستارا تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال ۹۹، رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تُن مربوط به کالاهای غیرنفتی و حدود ۱۷ هزار تُن نیز مربوط به کالاهای نفتی بود که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۳ هزار تن کالای نفتی از بنادر استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است که به ترتیب شاهد رشد ۷۹ و هشت درصدی در مجتمع بندری انزلی و بندر آستارا بودیم.

آبایی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۶ کشتی وارد بنادر استان گیلان شده است، بیان کرد: ۶ هزار و ۴۳۳ TEU در سال ۱۴۰۰ در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار، سهم بنادر انزلی و آستارا به ترتیب  پنج هزار و ۳۰۴ TEU و یک هزار و ۱۲۹ TEU بوده است.

وی در خصوص مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی بنادر استان گیلان نیز اعلام کرد: پیاده سازی سند راهبردی و نقشه راه بازاریابی، توسعه بازار، استفاده بهینه از تجهیزات استراتژیک بندری، ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استان از جمله مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سال جاری خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار