۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان به پایتخت گردشگری حاشیه اقیانوس هند تبدیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان و بندر اقیانوسی متصل به آب‌های آزاد چابهار با توجه به ساحل و مکان‌های تفریحی و جذاب به مقصد گردشگری حاشیه اقیانوس هند تبدیل و زیرساخت‌های گردشگری نظیر اسکان، پذیرایی و خدمات لازم متناسب با ظرفیت‌ها از شمال تا جنوب آماده سازی شود.
کد خبر: ۹۲۵۲۴

سیستان و بلوچستان به پایتخت گردشگری حاشیه اقیانوس هند تبدیل شود

به گزارش مانا، حسین مدرس خیابانی یکشنبه شب در جلسه شورای ترافیک، کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ستاد اجرایی خدمات سفر سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در طول ایام سال و کاهش موج کرونا، آمادگی برای خدمات به مسافران را مسوولان داشته باشند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان باید به پایتخت گردشگری تبدیل و تمام مشکلات حوزه‌های گردشگری آن رفع شود تا شاهد اشتغال و تولید باشیم.

وی ادامه داد: کمبود ارزاق عمومی، نان، سوخت، مرغ و آب به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید به نحو احسن خدمات به مردم و گردشگران نه تنها در این ایام بلکه در طول سال ارائه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بر نظارت و حضور بیشتر پلیس در جاده های استان از جمله محور اصلی زابل – زاهدان – چابهار و نوار ساحلی زرآباد – کنارک و پسابندر دشتیاری تاکید و خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی باید حضور پلیس را احساس و شاهد کاهش تصادفات باشیم.

مدرس خیابانی افزود: پلیس باید با خودروهای پلاک مخدوش و سرعت‌های غیر مجاز شدیدا برخورد کند تا شاهد کشته و زخمی شدن خانواده‌ها نباشیم.

وی بیان کرد: در ۱۱ روز گذشته ۵۳ فوتی ثبت شده است که می‌طلبد جاده های استان سیستان و بلوچستان ۲ بانده و تبدیل به آزادراه و بزرگراه شوند چرا که این آمار خیلی درد آور است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی‌ها خودکفایی در تامین گوشت سفید (مرغ زنده) در سطح استان سیستان و بلوچستان تا شهریور ۱۴۰۱ کلید می خورد و دیگر شاهد واردات مرغ زنده از بیرجند، کرمان و هرمزگان نخواهیم بود لذا این یک خبر خوش بعد از سال‌ها است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چرا بعد از سال‌ها از کمبود آب، ارزاق عمومی و جایگاه سوخت و زیرساخت‌های گردشگری صحبت و وقت جلسات برای کارهای کوچک گرفته شود.

مدرس خیابانی گفت: برای تخصیص و تامین آب مورد نیاز تمام مرغداری‌های در حال تاسیس از سوی وزیر نیرو قول مساعد داده شده است و در این خصوص هیچ مشکلی وجود ندارد و همه سرمایه گذاران بخش خصوصی خیالشان از بابت راحت باشد و سریعا واحد تولیدی مرغ را تکمیل وبه مرحله تولید برسانند.

وی از تلاش‌های مسوولان، گروه‌های جهادی و همه دست اندرکاران در خصوص فعالیت‌ها در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: برای تامین آب شرب و انتقال آب از دریای عمان جلسات فشرده برگزار شد تا به نتیجه نهایی و عقد قرارداد برای اجرایی شدن برسد و مردم شهری و روستایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌ مند شوند.

یک میلیون و ۱۰۳ هزار مسافر وارد سیستان و بلوچستان شد

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: یک میلیون و ۱۰۳ هزار نفر از ابتدای تعطیلات نوروی تاکنون وارد استان شده‌اند که جای خوشحالی و نشان از افزایش مسافر و ارائه خدمات بیشتر است.

رحمدل بامری با اشاره به اینکه تامین آرد، پخت و پز و کیفیت نان بخوبی مدیریت شده و برخی از خبازی‌ها بصورت ۱۸ ساعت در حال پخت و توزیع نان هستند و کمبودی در اینخصوص گزارش نشده است.

وی گفت: مشکلات جایگاه سوخت تیس و ترمینال نیز برطرف شده و در مدار قرار گرفته اند که بخشی از مشکلات تامین سوخت مسافران برطرف شده است.

رحمدل بامری ادامه داد: ۱۰ هزار مترمکعب آب از اداره کل بنادر و دریانوردی و چهار هزار مترمکعب از منطقه آزاد باید به شهر کمک شود تا مشکلات آب در این ایام و ماه مبارک رمضان مرتفع شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ تن روغن از انبارهای چابهار با هماهنگی‌های لازم آزادسازی و توزیع شد.

بامری با اشاره به اینکه کالای اساسی و اقلام مورد نیاز به اندازه کافی موجود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، گفت: مرغ منجمد و گوشت گاو منجمد در حال توزیع و تامین سوخت مورد نیاز با تدابیر اندیشیده شده و رفع مشکلات نازل‌های سوخت به خوبی در حال انجام است و کمترین نارضایتی‌ها را شاهد هستیم.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار