۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر:

ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر افزایش یافت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از افزایش گردشگری دریایی در بندر بوشهر خبر داد و گفت: با همکاری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی و اخذ مجوز لازم دو کشتی دیگر به ظرفیت گردشگری دریایی در استان اضافه شد و ۱۲ شناور رسید.
کد خبر: ۹۲۴۸۹

ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر افزایش یافت

اسماعیل سجادی‌منش در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افزایش شناورهای گردشگری در بندر بوشهر اظهار داشت: در کنار کشتی گلاره که از دوم فروردین فعالیت دریایی خود را در زمینه گردشگری آغاز کرده بود، دو کشتی آروس‌مهیار و تینا با اخذ مجوز لازم به ظرفیت گردشگری در استان اضافه شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: در کنار این سه شناور مسقف، هفت موتور لنج با آماده سازی لازم و مورد نیاز به گردشگران خدمات می‌دهند.

او ادامه داد: کمیتۀ گردشگری دریایی برای نوروز تمهیدات خوبی را اندیشیده بود که در حال حاضر پراکندگی گردشگر در این زمینه مناسب است و بندر کنگان نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

سجادی‌منش در پایان یادآور شد:این ظرفیت گردشگری تا پایان 13 فروردین فعال خواهد بود و از ساعت 8 صبح تا 23 به گردشگران خدمات می‌دهد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هم ایمنی را اصلی ترین موضوع در گشت‌های دریایی عنوان کرد و گفت: تمام بخش‌های سازمانی موظف هستند این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مجید علی نازی در بازدید از روند پذیرش مسافران و گردشگران دریایی در پایانه موقت مسافری بندر بوشهر، اظهار داشت: ایمنی؛ اصلی‌ترین موضوع در گشت دریایی است و ضرورت دارد این امر در اولویت قرار گیرد و گردشگران و مسافران موظف به رعایت و استفاده از وسایل ایمنی در طول زمان گشت دریایی هستند.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح ایمنی در جابجایی مسافران، عوامل مستقر در شناورها و اسکله ها ضمن رعایت تمامی دستورالعمل‌ها‌، باید موارد ایمنی دریایی را برای مسافران و گردشگران تشریح کنند.

علی نازی اضافه کرد: در خصوص اشاعه و ترویج فرهنگ دریایی سعی شود موضوعات ایمنی و حفاظت محیط زیست دریایی برای کودکان نیز آموزش داده شود.

پایانه موقت گردشگری دریایی که از دوم فروردین راه اندازی شده دارای هفت فروند شناور سنتی است که موفق به کسب گواهینامه کاربری موقت گردشگری شده‌اند و به همراه شناورهای مسافری مسقف در ایام تعطیلات نوروز به گشت دریایی می‌پردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار