۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
فرمانده مرزبانی کشور:

مرز‌های دریایی و خشکی به تجهیزات پایش تصویری و الکترونیکی مجهز می‌شود

فرمانده مرزبانی کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پایش تصویری و اقدامات الکترونیکی، پهپادی و استفاده از ریز پرنده‌ها در اولویت برنامه‌های فرماندهی مرزبانی ایران قرار دارد.
کد خبر: ۹۲۴۸۶

مرز‌های دریایی و خشکی به تجهیزات پایش تصویری و الکترونیکی مجهز می‌شود


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار احمد علی گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای بهاری بوشهر و حضور مسافران در کنار ساحل خلیج فارس اظهار داشت: در کنار ساحل زیبای خلیج فارس بوشهر جمعیت زیادی از مردم بعد از اینکه بیماری کرونا فروکش کرده حضور یافته‌اند و همه دست اندرکاران به ویژه نیرو‌های انتظامی و مرزبانی در امداد و نجات دریایی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این نیرو در سال گذشته معادل شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف کرد افزود: عمده کشفیات قاچاق پرونده‌های محموله‌های بالای یک میلیارد تومان هستند.

گودرزی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کل کشفیات قاچاق سال گذشته مربوط به کشتی‌های بزرگ ۲۰۰ تا دو هزار تُنی است گفت: این شناور‌ها خودرو‌های سنگین قاچاق وارد می‌کردند.

فرمانده مرزبانی کشور اظهار کرد: در استان خوزستان چند روز گذشته حدود ۷۰ کیلوگرم شیشه کشف شد که این میزان بسیار قابل توجه بود.

وی افزود: در روز‌هایی آغازین امسال نیز در استان‌های کشور به بیش از هفت تُن انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: در این ارتباط از لحاظ برخورد قضایی و در حوزه تعزیرات حکومتی اقدام‌های خوبی انجام شد.

وی بیان کرد: در طرح‌های مقابله با قاچاق در قالب طرح رعد یک تا هفت در سواحل که با اقدام‌های اطلاعاتی انجام شد استان بوشهر بسیار موفق عمل کرد.

گودرزی ادامه داد: این نیرو در مجموعه مرزبانی دو وظیفه عمده دارد که یکی استیفای حقوق دولت و دیگری نیز تأمین حق مرزنشینان است به همین دلیل از مرزنشینان انتظار است هماهنگی و همکاری را با مرزبانان داشته باشند.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: قاچاق در استان‌ها مرزی به لحاظ شرایط خاصی که دارند بیشتر است به همین دلیل تعاونی‎‌هایی که در این استان‌ها در بحث لنجداران و که مرزنشینان فعال هستند باید فعال‌تر عمل کنند تا مرزبانی نیز بتواند قانونمندتر وظایف خود را انجام دهد.

وی گفت: مرزبانی پشتیبان همه کسانی است که قانونی عمل می‌کنند و همچنین قانون را برای خودشان حجت می‌دانند.

گودرزی عنوان کرد: در حوزه مرزبانی در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب استفاده از توان نخبگان کشور مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه پایش تصویری مرز‌ها که از دو سال گذشته موردتوجه قرار گرفته در دستور کار جدی قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: امسال پایش تصویری مرز‌ها از اولویت‌های اصلی است که در این زمینه اقدامات الکترونیکی، اپتیکی، پهبادی، هلی شات، انواع پرنده‌ها و ریزپرنده‌های عمود پروازی که در اختیار مرزبانان بویژه دریابانی استان‌های جنوبی قرار گرفته به صورت اولویت دنبال می‎‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار