۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

آغاز به کار کشتی " گلاره" در مسیر خارگ- بوشهر / افزایش ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر در نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از به آب اندازی کشتی "گلاره" با ظرفیت ۲۹۰ نفر در مسیر بوشهر -خارگ همزمان با ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۲۴۷۷

آغاز به کار کشتی

اسماعیل سجادی منش در گفتگو با خبرنگار مانا از آغاز به کار کشتی تفریحی جدید با نام " گلاره" با ظرفیت 290 نفر مسافر در مسیر بوشهر- خارگ همزمان با ایام نوروز خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به اینکه فعالیت این کشتی می‌تواند به ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر کمک کند، بیان داشت: امیدواریم با همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان و فرمانداری خارگ شرایط گردشگری دریایی در این جزیره بیش از پیش فراهم شود.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان بوشهر، مشکلی برای تامین سوخت این کشتی وجود ندارد و ما آمادگی اعطای تسهیلات کم بهره برای توسعه زیرساخت‌های این شناور را داریم‌.

وی خاطرنشان ساخت: گشت‌های دریایی با تمام ضوابط موجود از لحاظ ایمنی، امنیت برگزار خواهد شد و کمک می‌کنیم تا حلقه اتصال تورهای گردشگری و این ظرفیت ارزشمند دریایی باشیم.

سجادی منش در ادامه گفته های خود از افزایش ظرفیت گردشگری دریایی بوشهر با اضافه شدن دو فروند شناور "گلاره" و "رویای دریا"، ظرفیت گردشگری دریایی استان در نوروز ۱۴۰۱ افزایش یافته که با بهبود کمیت به کیفیت‌بخشی این حوزه نیز کمک می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: در کنار شناورهای مدرن، موتور لنج‌های صیادی که از سازمان بنادر مجوز فعالیت دارند نیز در این روزها در زمینه گردشگری دریایی فعالیت خواهند کرد.

وی اذعان داشت: این امر مهم با هماهنگی صورت گرفته از طریق کمیته استانی در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

نظارت بر کمپ‌های گردشگری ساحلی بوشهر

به گفتۀ این مقام مسئول در استان بوشهر، به منظور آسیب شناسی بهتر از کمپ‌های گردشگری ساحلی استان در ۲۸ اسفندماه مانور سنجش آمادگی کمیته‌ها برگزار شد و در اول فروردین ۱۴۰۱ به طور هماهنگ مراسم استقبال از گردشگران در تمام نقاط استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفته های خود همچنین از برگزاری جشن نوروزگاه در ۳۲ نقطه استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در کنار اطلاع رسانی و برپایی کمپ‌های راهنمای شهری، جانمایی سفره هفت سین را در تمامی موزه‌های سطح استان، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد با هماهنگی با دستگاه‌های متولی در این روزها از قطعی آب و برق جلوگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در ادامه از انجام تمهیداتی برای ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی و حمام سیار که در مراکز پر تجمع و پیک مسافر مستقر خواهد شد برای ارائه خدمات رسانی مناسب به گردشگران نوروزی خبر داد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار