۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

ظرفیت‌های ایران در برگزاری جام جهانی قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت‌های ایران در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و جزیره کیش در برگزاری جام جهانی قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۳۶۶

ظرفیت‌های ایران در برگزاری جام جهانی قطر مورد استفاده قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، دریا را ظرفیتی استراتژیک و بسیار مؤثر بر نظم نوین اقتصاد جهانی برشمرد و اظهار داشت: آیندۀ جهان در حوزه اقتصاد، به نحوه مدیریت دریا وابسته است.

نمایندۀ ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ظرفیت دریایی در شمال و جنوب ایران، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهمی که باید در حوزه اقتصاد دریا در جنوب ایران شود، ضرورت مدیریت جامع حوزه خلیج‌فارس است.

صفایی بوشهری افزود: در مدیریت جامع خلیج‌فارس، همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی و ظرفیت‌های دریایی باید مبتنی بر یک سامانه بزرگ، نقش ایفا کنند؛ سامانه‌ای که در حوزه‌های امنیت، اقتصاد، محیط ‌زیست و سایر حوزه‌های مرتبط، به صورت یکپارچه عمل می‌کند و مدیریت می‌شود.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها و توسعه بنادر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: به رغم فعالیت‌های توسعه‌ای، همچنان عمق آب در بخشی از سواحل بوشهر مناسب پهلو‌دهی کشتی‌های بزرگ نیست.

به گفته نمایندۀ ولی‌فقیه در بوشهر، سواحل و جزایر این استان، برای توسعه گردشگری دریایی، استاندارد‌سازی نشده است که باید اصلاح شود.

در این نشست علی‌اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان بنادر در حوزه‌های مختلف ارائه کرد و با اشاره به اهتمام ویژه این سازمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و روابط تجاری با کشورهای همسایه، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به کشور قطر توانستیم سه سند جامع و مهم همکاری را به امضا برسانیم که تردد شناورهای بزرگ و کوچک ایران به بنادر قطر را تسهیل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به برگزاری جام‌ جهانی در قطر و دستور امیر قطر برای استفاده از ظرفیت‌های ایران در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و جزیره کیش، گفت: جام جهانی، فرصت بسیار خوبی برای شناورهای گردشگری و مسافری ایران فراهم خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای توسعه جزیرۀ نگین، به عنوان یک ظرفیتِ محوری و تاثیر‌گذار در منطقه، تأسیسات زیربنایی و جادۀ دسترسی انجام شده است.

صفایی یکی از اهداف اصلی خود در سفر به بندر بوشهر را رفع‌ مشکلات صاحبان شناورهای سنتی و صیای اعلام و تاکید کرد: ضرورت دارد برای تخصیص سوخت یارانه‌ای شناورهای گردشگری تمهیداتی اندیشیده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار