۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

افتتاح ۴ بندر صیادی کشور به زودی صورت می‌گیرد

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از افتتاح ۴ بندر صیادی کشور با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال مالی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۴۸

افتتاح ۴ بندر صیادی کشور به زودی صورت می‌گیرد

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا از افتتاح ۴ بندر صیادی کشور با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال مالی امسال خبر داد.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: تمام این بنادر صیادی مراحل پایانی ساخت را طی می‌کنند که با تامین اعتبارات لازم تا پایان سال مالی به بهره برداری خواهند رسید.

به گفته وی، این بنادر شامل بندر صیادی بابلسر در مازندران، بندر صیادی ابوخضیر در خوزستان، بندر صیادی خورخان در بوشهر و بندر صیادی بندر‌عباس در هرمزگان است.

وی یادآور شد: هم اکنون بندر صیادی بابلسر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، بندر صیاد ابوخضیر با ۸۵ درصد پیشرفت، بندر صیادی خورخان با ۸۰ درصد پیشرفت و بندر صیادی بندر‌عباس با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در خصوص اعتبارات پروژه‌های بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: مجموع اعتبارات درخواستی و مصوب سازمان شیلات برای پیبشبرد پروژه احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است که هنوز بخشی از این اعتبار تخصیص نیافته است.

به گفته بهشتیان، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته از مجموع اعتبارات تخصیص یافته ۴۱ درصد اعتبارات به پروژه‌های ساماندهی، ۵۴ درصد به پروژه‌های بهسازی و ۴۶ درصد به پروژه‌های احداث بنادر صیادی در سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، اظهار امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات تخیصص یافته به پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور، هر چه سریعتر شاهد پیشبرد و نهایی شدن پروژه‌های در دست اقدام باشیم.

به گفته وی، تسریع در روند اجرایی پروژه‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در نهایت رونق اقتصادی جامعه ساحل نشین و رضایتمندی صیادان را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه گفته‌های خود در خصوص بندر صیادی بابلسر گفت: پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر شامل احداث موج شکن‌های اصلی و عرفی به طول ۱۲۰۰ متر، احداث اسکله تخلیه صید در مجاور رودخانه بابل‌رود، محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به وصعت سه هزار متر است.

به گفته وی، احداث ساختمان اداری و حفاظت منابع در ۲۰۰ متر مربع، احداث دیوار سنگی هادی رسوب در امتداد رودخانه به طول ۵۰۰ متر و لایروبی حوضچه آرامش به حجم ۳۵۰ هزار متر مکعب  از دیگر ویژگی‌های پروژه مذکور محسوب می‌شود که به اتمام رسیده است.

بهشتیان همچنین به احداث اسکله داخل حوضچه به طول ۲۰۰ متر و خرید و نصب و فانوس دریایی بر روی دیوار هادی رسوب را از دیگر اقدامات انجام شده به منظور بهسازی بندر صیادی  بابلسر اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خرید و نصب فندر، خرید و نصب بولاردها، تمیزکاری و آسفالت فضای عملیاتی پشت اسکله جدید را از جمله اقداماتی دانست که در صورت تامین اعتبار در سال جاری انجام خواهد شد.

وی همچنین در خصوص پروژه بندر صیادی بندر‌عباس گفت: بندر صیادی بندر‌عباس جزء پروژه‌های احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران محسوب می‌شود که ساخت آن از اهمیت بسیار زیادی برای رونق هر چه بیشتر صید و  صیادی منطقه برخوردار است.

مدیر کل اداره توسعه و مدیریت بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، افزود: احداث موج شکن‌های اصلی و فرعی به طول هزار و ۶۰۰ متر و ساخت اسکله تخلیه صید به طول ۲۵۰ متر از جمله ویژگی‌های بندر صیادی بندر‌عباس محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: لایروبی حوضچه بندر به حجم ۲۸۰ هزار متر مکعب، محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و احداث ساختمان‌ها و تاسیسات پشتیبانی به وسعت ۴۵۰ متر مربع از دیگر ویژگی‌های بندر صیادی بندر عباس محسوب می‌شود.

بهشتیان همچنین از تکمیل تمام عملیات محوطه سازی شامل سردرب ورودی بندر، ساختمان نگهبانی، آسفالت خیابان‌ها، جداول، پیاده روها، دیوار و نرده‌های دور بندر، برج نور، جایگاه سوخت و نصب دیسپنسر‌ها و نیز خاتمه قرارداد شرکت مفید‌پی خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین ساخت اسکله‌های شناور قایق‌ها و تسطیح محوطه پارکینگ شناور‌های قایق را از دیگر اقداماتی دانست که به منظور ساخت بندر صیادی بندر‌عباس مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

برچسب ها: بندر صیادی شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار