۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت:

ضرورت اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری

ضرورت اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه یکی از الزامات "توسعه دریامحور" توسعه گردشگری دریایی است، گفت: حمایت دولت (وزارت نفت) در زمینه اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناور‌ها و کشتی‌های مسافری ضروری است.
کد خبر: ۹۲۳۳۱

به گزارش مانا؛ یحیی ضیایی مهرجردی، در رابطه با قول مساعد وزارت نفت برای اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورها و کشتی‌های مسافری در مسیرهای بین‌المللی، اظهارداشت: با توجه به پایین بودن قیمت بلیت‌ها، چاره ای جز حمایت دولت از طریق ارائه تسهیلات و یارانه برای سوخت وجود ندارد؛ فعالیت شناورهای مسافری باید توجیه اقتصادی داشته باشد، در غیراینصورت نمی توان در حوزه گردشگری دریایی به اهداف ترسیم شده، رسید.
وی ادامه داد: انجام سفرهای دریایی به صورت فصلی است و در ایام نوروز با پیک سفرهای دریایی روبرو هستیم اما در سایر فصول صرفا در برخی مسیرها تردد انجام می شود.
 
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه هزینه شناورها به شدت بالا رفته  است، بیان کرد: هدف دولت رونق سفرهای دریایی و گردشگری دریایی است و به همین دلیل قصد ندارد هزینه های بلیت را افزایش دهد.
 
وی ادامه داد: ضرورت دارد، از سوی دولت تسهیلات لازم و یارانه به شناورهای مسافری تعلق گیرد تا با ایجاد وجه تمایز و توجیه اقتصادی، شاهد سرمایه گذاری جدید در بخش شناورهای مسافری باشیم و در عین حال شناورهای فعلی در مسیرها به بهترین شکل تردد کنند.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورها و کشتی‌های مسافری یک محرک کوتاه مدت است، گفت: برای اینکه بتوان این مهم را در درازمدت دید باید زنجیره سفر و گردشگری دریایی کامل شود. زنجیره سفرهای دریایی و گردشگری دریایی با ایجاد فضاهای مناسب برای تردد مسافران، فعالیت تورهای گردشگری، ایجاد زیرساخت های مناسب از جمله هتل ها، رستوران ها و...تکمیل می شود.
 
وی با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی مناسب شناورهای مسافری با حداکثر ظرفیت تردد کنند، عنوان کرد: حمایت دولت در این زمینه امری ضروری است و در عین حال سفرهای دریایی برای مسیرهای دریایی امنیت به ارمغان می آورد.
ضیایی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات توسعه دریامحور، توسعه مقوله مسافری و گردشگری دریایی است، خاطرنشان کرد: امروزه گردشگری دریایی در دنیا و در دریای مدیترانه، دریای بالتیک و دریای شمال به شدت رونق پیدا کرده است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار