۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴

امضای یادداشت‌تفاهم همکاری بنادر و دریانوردی هرمزگان و هلدینگ ملی قرقیزستان

امضای یادداشت‌تفاهم همکاری بنادر و دریانوردی هرمزگان و هلدینگ ملی قرقیزستان
با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مشاور رئیس جمهور قرقیزستان، یادداشت‌ تفاهم همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و شرکت هلدینگ ملی قرقیزستان امضاء شد و طرفین بر عملیاتی شدن همکاری ها تاکید کردند.
کد خبر: ۹۲۳۳۰

به گزارش مانا؛ علی‌اکبر صفایی در نشست با مشاور رئیس‌جمهور قرقیزستان با اشاره به ظرفیت و آمادگی بالای این سازمان برای همکاری با بخش خصوصی، تاکیدکرد: با توجه تعرفه‌ها و قوانین‌ و مقررات، شرایط حضور سرمایه‌ گذاران و فعالان اقتصادی در بنادر و پسکرانه‌های بندری در ایران فراهم است.
معاون وزیر راه‌ و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با تهیه پیش‌نویس قرارداد و بررسی آن در قالب یک کمیته مشترک، از حضور سرمایه‌گذاران قرقیزستانی در بنادر جنوبی ایران استقبال می‌کند.
به گفته وی، سرمایه‌گذار و بخش‌خصوصی قرقیزستانی می تواند با تاسیس دفتر در منطقه آزاد کیش و یا منطقه آزاد قشم، از تسهیلات و امکانات منطقه آزاد تجاری استفاده کند.
 
علاقه بیشکک برای تسریع در عملیاتی‌شدن همکاری‌ها
در این نشست تنگیز بولتوروک ایاپ برگن اولو؛ مشاور رئیس جمهور قرقیزستان از علاقه بیشکک برای توسعه روابط و همکاری‌های مشترک تجاری و اقتصادی با ایران صحبت کرد و خواهان عملیاتی شدن هرچه سریع تر همکاری‌ها شد.
وی گفت: با توجه به تغییرات و مشکلاتی که در ترانزیت کالا از غرب داریم، خواهان استفاده از مسیرهای ترانزینی شرق و استفاده از بنادر ایران برای ترانزیت کالا هستیم.
 
خسرو سرایی؛ مدیرکل ترانزیت، لجستیک و موافقتنامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام آمادگی کامل این سازمان برای حمایت از سرمایه‌گذاری طرف قرقیزستانی، از تشکیل کارگروهی مشترک برای بررسی جزئیات روند همکاری و فعالیت سرمایه‌گذاران در بنادر شهید رجایی و بنادر جنوبی کشور خبر داد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار