۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

برنامه واردات یک میلیون تن غلات از بندر امام خمینی تا پایان سال جاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از برنامه ضربتی واردات یک میلیون تن غلات از بندر امام خمینی (ره) تا پایان اسفندماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۲۰

برنامه واردات یک میلیون تن غلات از بندر امام خمینی تا پایان سال جاری

امید جهان نژادیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: واردات غلات شامل گندم، روغن خام خوراکی و شکر قهوه‌ای خواهد بود.

وی بر حمل یکسره غلات به نقاط مختلف کشور تاکید کرد و افزود: واردات یک میلیون تن غلات در مدت باقیمانده سال به سفارش شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهادکشاورزی انجام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان افزود: تاکنون ۳.۷ میلیون تن غلات مورد نیاز کشور ازطریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده که تا پایان امسال این میزان به ۴.۷ میلیون تن خواهد رسید.

جهان نژادیان افزود: از این میزان واردات غلات، ۳.۳ میلیون تن به نقاط مختلف کشور با ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به نقاط مختلف کشور حمل شده و بقیه آن در حال حمل است.

وی با بیان اینکه جنگ اوکراین هیچ تأثیری در واردات غلات مورد نیاز کشور ندارد افزود: بخش مهمی از غلات مورد نیاز از کشور‌های صربستان، رومانی، آرژانتین، برزیل و روسیه وارد کشور می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه از برنامه شرکت بازرگانی دولتی ایران برای واردات غلات به خصوص گندم در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مانا، امسال حدود ۲۲ میلیون تن نهاده‌های دامی و غلات از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۱ در صد افزایش نشان می‌دهد.

هنوز ۲.۱ میلیون تن کالای اساسی همچنان در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که قرار است تا پایان سال جاری به نقاط مختلف کشور حمل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار