۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

بهره برداری از ۳ فروند شناور تفریحی در جنوب و شمال کشور همزمان با نوروز

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آغاز به کار سه فروند شناور تفریحی بزرگ در آب‌های استان‌های بوشهر، هرمزگان و مازندران در صورت ارائه برنامه از سوی مالکان و صدور مجوز توسط وزارت میراث فرهنگی با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی از ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۵

بهره برداری از ۳ فروند شناور تفریحی در جنوب و شمال کشور همزمان با نوروز

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری دریایی کشور استفاده از شناور‌های تفریحی در آب‌های جنوبی و شمالی کشور است، اظهار داشت: در همین راستا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به این بخش از صنعت گردشگری حمایت خواهد کرد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: تا کنون نیز تعدادی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت اخذ مجوز‌های لازم برای تردد در آب‌های جنوبی و شمالی کشور مراجعه کرده‌اند که با ارائه برنامه گشت از سوی آن‌ها و در نهایت تایید وزارت میراث فرهنگی، فعالیت آن‌ها آغاز خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون سه فروند شناور بزرگ گردشگری جهت انجام گشت‌های تفریحی دریایی در شمال و جنوب کشور از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: قرار است یک فروند از این شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر، یک فروند در آب‌های استان هرمزگان و یک فروند در آب‌های استان مازندران به گردشگران خدمات گشت دریایی استاندارد ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه مشخصی از چگونگی فعالیت این شناور‌ها از سوی سرمایه گذاران به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه نشده است، اذعان داشت: با ارائه برنامه از سوی مالکان، مجوز‌های لازم برای تردد و آغاز به کار شناور‌های مذکور از سوی وزارت میراث فرهنگی با انجام هماهنگی‌های لازم از طریق سازمان بنادر و دریانوردی صادر خواهد شد.

به گفته فاطمی، احتمال می‌رود در صورت ارائه برنامه از سوی سرمایه گذاران و صدور مجوز در ایام نوروز ۱۴۰۱ شاهد به آب اندازی سه فروند شناور تفریحی در آب‌های شمالی و جنوبی کشور برای ارائه گشت‌های دریایی به مسافران باشیم.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خاطرنشان ساخت: بر اساس اعلام مالکان شناور‌های تفریحی در حال حاضر این شناور‌ها در بنادر استان‌های مذکور پهلوگیری کرده و آماده ارائه خدمات در صورت صدور مجوز‌های لازم  هستند.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین مواردی که در راستای توسعه توریسم دریایی در نظر داریم، ورود تخصصی به این صنعت همگام با توسعه پایدار به شکلی که آسیبی به محیط زیست دریا، ساحل و داشته‌های طبیعی ما در این زمینه وارد نشود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: بدون شک بهره گیری از شناور‌های تفریحی به ویژه در آب‌های جنوبی کشور باعث تحولی بزرگ در صنعت گردشگری دریایی کشور خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار