۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

امروز؛ دوره آموزشی حفاظت از دلفین های جزیره هنگام برگزار می شود

از سوی اداره حفاظت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم، دوره آموزشی حفاظت از دلفین‌های جزیره هنگام برای قایقداران و ناخداهای فعال در مسیر گردشگری قشم- هنگام امروز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۹۷

امروز؛ دوره آموزشی حفاظت از دلفین های جزیره هنگام برگزار می شود


افشین عباس نژاد هنگامی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به فعالیت قایق‌های گردشگری در مسیر قشم- هنگام و استقبال گردشگران برای تماشای دلفین‌ها از طریق این قایق‌های تفریحی، گفت: با توجه به حضور انبوه جمعیت دلفین‌ها در اطراف جزیره هنگام، طی سالهای اخیر این امر به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری دریایی خلیج فارس تبدیل شده است.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری و محیط زیست جزیره هنگام ادامه داد: آنچه مهم است حفاظت از این پستانداران دریایی در کنار توسعه صنعت گردشگری منطقه خواهد بود که لازم است در این راستا آموزش های لازم به قایقرانان داده شود.

وی بیان داشت: در این راستا با توجه به حضور انبوه گردشگران و نزدیک شدن به تعطیلات ایام نوروز بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، امروز کلاس آموزشی حفاظت از دلفین های جزیره هنگام برگزار می شود.

به گفته وی، تمام مالکان قایق‌ها به همراه ناخدای قایق ها باید در کلاس مذکور حضور یابند و در پایان دوره به آنها گواهی‌نامه اعطا می شود.

عباس نژاد هنگامی گفت: در این دوره آموزشی، تمام نکات لازم در راستای چگونگی حرکت قایق ها در اطراف دلفین‌ها جهت حفاظت از آنها و جلوگیری از برخورد احتمالی قایق با دلفین‌ها و رعایت فاصله مناسب و سایر نکات لازم توسط کارشناس محیط زیست دریایی منطقه آزاد قشم به قایقداران تفریحی فعال در مسیر قشم- هنگام آموزش داده می‌شود.

به گفته این فعال بخش خصوصی در امر صنعت گردشگری و محیط زیست جزیره هنگام، دلفین‌ها مهمترین عامل شناخته شدن جزیره هنگام و رونق گردشگری این جزیره هستند، بنابراین لازم است جهت توسعه پایدار جزیره از طریق صنعت گردشگری نسبت به حفاظت جدی از دلفین‌های بینی بطری ساکن در آبهای اطراف جزیره اقدام شود که این امر به طور مشخص در درجه اول به عهده قایقرانان و سپس گردشگران ورودی به منطقه خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: اقدامات در حال انجام از سوی کارشناسان اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم در راستای حفاظت از محیط زیست بکر جزیره هنگام موثر واقع شود و توسعه گردشگری آسیبی به طبیعت جزیره وارد نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار