۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

اُمیکرون در شهرهای ساحلی خوزستان از نفس افتاد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: شهر‌های ساحلی خرمشهر، شادگان، هندیجان از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تبدیل شدند.
کد خبر: ۹۲۲۹۰

اُمیکرون در شهرهای ساحلی خوزستان از نفس افتاد

دکتر محمد حسین سرمست شوشتری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: بندر ماهشهر نیز که تا پیش از این در فهرست شهر‌های قرمز قرار داشت به زرد کرونایی تغییر وضعیت داد.

وی گفت: تنها شهر آبادان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که با کاهش شمار مبتلایان به کرونا اُمیکرون در چند روز آینده در وضعیت نارنجی قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با ابراز نگرانی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر‌های ساحلی خوزستان که در در برخی به زیر ۲۰ درصد رسیده است افزود: تنها راه عبور از اُمیکرون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها و عدم شرکت در اجتماعات است.

دکتر سرمست شوشتری در ادامه افزود: روند بستری‌ها و تلفات کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان رو به کاهش است، ولی هنوز نگرانی‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها و پایش محدوده‌های بندری خوزستان همچنان ادامه دارد افزود: در این میان خدمه کشتی‌ها همچنان حق خروج از کشتی‌ها را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با بیان اینکه ضدعفونی محدوده‌ها و محوطه‌های بندری با هدف مهار اُمیکرون همچنان ادامه دارد افزود: در صورت وجود آلودگی، کشتی‌ها ایزوله خواهند شد.

وی گفت: خوشبختانه در ۴۵ روز اخیر مواردی از اُمیکرون در خدمه کشتی‌های ورودی به بنادر خوزستان دیده نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار