۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱

کاهش ۲۹ درصدی رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از کاهش ۲۹ درصدی رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) در ۱۱ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۶۸

کاهش ۲۹ درصدی رسوب کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی


به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در مجتمع بندر امام خمینی (ره) افزود: شاهد کاهش قابل ملاحظه ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

وی اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) با تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی به عنوان هاب غلات کشور نقش به‌سزایی در زنجیرۀ تامین کالا‌های اساسی کشور ایفا می‌کند.

دریس با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۷۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام خمینی پهلوگیری کردند افزود: بیش از ۱۶ میلیون تن انواع کالای اساسی شامل دانه روغنی، کنجاله سویا، ذرت، گندم، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی تخلیه شده است و این میزان کالا، رشد ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

‎مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور بهبود فرآیند‌های بارگیری و خروج کالا‌های اساسی شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در رسوب و مدت ماندگاری انواع کالای اساسی در این مجتمع بندری هستیم.

وی با اشاره به دلایل تسریع خروج کالا از انبار‌ها گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی، اصلاح فرآیند‌های ترخیص و صدور مجوز‌های لازم و به کارگیری حداکثر توان تجهیزاتی در عملیات تخلیه و بارگیری از اهم عواملی است که موجب تسریع در فرآیند خروج کالا‌های اساسی در این بندر راهبردی شده است.

در سال جاری مسئولان ارشد کشور در دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در بازدید از این مجتمع بندری خواستار تسریع در تخلیه و حمل کالا‌های اساسی شده بودند.

بندر امام خمینی (ره) دومین بندر راهبردی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر که در خورموسی واقع شده ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار