۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

آغاز رفع تصرف ۱۱۰ هزار مترمربع از حریم ۶۰ متری ساحل بوشهر

دادستان بوشهر با اشاره به شناسایی اراضی حریم ۶۰ متری سواحل استان بوشهر گفت: در این راستا عملیات رفع تصرف بیش از ۱۱۰ هزار مترمربع از تأسیسات حریم ۶۰ متری ساحل استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۲۴۳

آغاز رفع تصرف 110 هزار مترمربع از حریم 60 متری ساحل بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علی حسن‌پور با اشاره به آغاز عملیات تخریب تأسیسات حریم ۶۰ متری سواحل خلیج‌فارس در استان بوشهر اظهار داشت: در پی تأکید مسئولان قوه مجریه و قضاییه در شناسایی تأسیسات حریم ۶۰ متری سواحل عملیات رفع تصرف این تأسیسات آغاز شد.

وی با بیان اینکه با همکاری مسئولان استانداری بوشهر و ادارات متولی اراضی دولتی عملیات رفع تصرف تأسیسات حریم سواحل آغاز شد تصریح کرد: این طرح با همکاری اداره کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی و مساعدت نیروی انتظامی پس از صدور دستور قضایی حدود بیش از ۱۱ هکتار به میزان ۱۱۷ هزار متر مربع از اراضی ساحلی در شهرستان‌های عسلویه، دیر و تنگستان رفع تصرف و آماده استفاده عموم مردم شد.

دادستان بوشهر با بیان اینکه در شهرستان عسلویه میزان ۸۶ هزار متر مربع رفع تصرف شد خاطر نشان کرد: در شهرستان دیر ۲۶ هزار متر مربع و در شهرستان تنگستان پنج هزار و ۳۰۵ متر مربع از اراضی ساحلی بخش دلوار تنگستان رفع تصرف شد.

حسن‌پور افزود: پیگیری لازم برای رفع تصرف باقیمانده اراضی تحت تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی در دستور کار است.

در همین حال رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان گفت: ۱۵۷ هزار متر مربع از حریم ۶۰ متری دریا در ساحل کنگان در جنوب استان بوشهر آزادسازی شد.

علیرضا منصوری افزود: در راستای آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در شهرستان کنگان ۱۵۷ هزار و ۳۸۹ متر مربع به طول دو هزار و ۶۲۳ متر از اراضی ساحلی بندر شیرینو شهرستان کنگان رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی بیان کرد: بیشتر این اراضی توسط شرکت‌های پتروشیمی منطقه و برخی توسط اشخاصی تصرف شده بود که با همکاری مرجع قضایی و دهیاری و شورای بندر شیرینو به طور کامل آزادسازی شد و این مسیر که تا کنون در تصرف شرکت‌ها و افراد خاصی بود به منظور تفریح و گردش در اختیار مردم منطقه قرار گرفت.

منصوری افزود: دیگر اراضی ساحلی تصرف شده شهرستان نیز شناسایی شده است که با همکاری مرجع قضایی و نیروی انتظامی آزاد سازی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار