۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی:

قوانین دست و پاگیر باعث کوچ سرمایه گذاری از مناطق آزاد شده است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: قوانین دست و پاگیر، باعث کوچ سرمایه گذاری از مناطق آزاد کشور به سمت کشور‌های همسایه شده است.
کد خبر: ۹۲۱۸۸

قوانین دست و پاگیر باعث کوچ سرمایه گذاری از مناطق آزاد شده است


به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سعید محمد در آیین معارفه مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر افزود: موضوع مهم در مناطق آزاد، مشوق‌ها و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی است که اکنون در هر دو حوزه خدشه وارد شده و این امر موجب خواهد شد جاذبه‌های مناطق آزاد از بین برود.

محمد بیان کرد: متأسفانه به دلیل عملکردهای گذشته، در حال حاضر دید درستی نسبت به مناطق آزاد در کشور وجود ندارد و باید این روند اصلاح شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی اظهار داشت: ما به دنبال رونق مناطق آزاد هستیم اما عده‌ای قوانینی وضع می‌کنند که نقض غرض می شود، لذا هماهنگی مجلس، وزارت اقتصاد، امور مالیاتی و گمرک برای اصلاح این روند ضروری است.

وی با بیان اینکه بوشهر استانی با ظرفیت‌های مهم در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی است افزود: قطب انرژی کشور در مناطق پارس جنوبی و شمالی در این استان است و هم اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین در این منطقه استحصال می شود.

محمد اضافه کرد: توسعه صنایع شیلات، کشاورزی و فراوری مواد معدنی از جمله ظرفیت‌های مهم برای منطقه آزاد بوشهر است و این منطقه برای تحقق برنامه‌های خود وظیفه دارد با یک طرح جامع، دقیق و خوب صنایعی که به معیشت مردم و صادرات مربوط است را شناسایی و واحدهای صنعتی مرتبط با آن در منطقه آزاد استقرار یابند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: باید برای تحقق برنامه‌های منطقه آزاد بوشهر، سرمایه گذاران را با یک برنامه جامع و دقیق در خدمت خود بگیریم.

وی با معرفی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری بوشهر گفت: پس از انتصاب مدیر جدید منطقه آزاد بوشهر، تصویب اساسنامه در نخستین جلسه شورای مناطق آزاد و تشکیل هیئت مدیره در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی بیان کرد: منطقه آزاد بوشهر نسبت به سایر مناطق آزادی که اخیراً به تصویب رسیده‌اند  ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مطلوبی برای آغاز به کار دارد.

استاندار بوشهر گفت: زندگی حداقل ۳۰۰ هزار نفر معادل ۲۵ درصد از مردم استان بوشهر از طریق تجارت، بازرگانی و فعالیت‌های مرتبط به دریا می‌گذرد و این مهم نشان از فرصت و ظرفیت‌های استان بوشهر برای صادرات و تجارت با دنیاست.

احمد محمدی زاده با اشاره به مصوبه منطقه آزاد و تجاری بوشهر و با قدردانی از همه مدیران سابق استان بوشهر برای پیگیری و تلاش برای تصویب منطقه آزاد بوشهر تصریح کرد: راه اندازی منطقه آزاد و تجاری بوشهر برای ما یک اصل مهم است و انتخاب ۲۶ هزار هکتار از بهترین اراضی بوشهر برای استقرار منطقه آزاد نشان از اهمیت این موضوع برای استان است.

وی با بیان اینکه تولید ۹۴ درصد گاز کشور و صادرات ۹۰ درصد نفت کشور از استان بوشهر انجام می شود، به اجرای فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات اجرای فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر، در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به روسیه و مذاکره با مقامات این کشور مقرر شد منابع این پروژه با هدف تسریع در اجرای آن، تأمین شود.

محمدی زاده با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد پتروشیمی در استان بوشهر اضافه کرد: علاوه بر این ۱۹ واحد پتروشیمی در حال توسعه داریم و توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی در استان از اولویت های مهم ما است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد بوشهر هم با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر گفت: تحقق برنامه‌های منطقه آزاد بوشهر نیازمند هماهنگی، همدلی و هم افزایی بین مدیران است.

حسین عربیان با بیان اینکه پیوست‌های فنّاوری، زیست محیطی، فرهنگی در طرح‌های منطقه آزاد باید مد نظر باشد، تصریح کرد: در منطقه آزاد بوشهر باید به گونه ای کار کنیم تا خیر مادی و معنوی به سبد خانواده‌ها بیاید.

وی ادامه داد: شعار ما در منطقه آزاد کار برای رضای خدا و دوستی با مردم خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار