۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

شهر بندری آبادان در وضعیت نگران کننده قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به دنبال شیوع کرونای اُمیکرون در کشور‌، شهر بندری آبادان پس از چند روز از وضعیت نارنجی ، در ردیف قرمز کرونایی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۱۱۷

شهر بندری آبادان در وضعیت نگران کننده قرمز کرونایی

دکتر محمدحسین سرمست شوشتری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش تصاعدی میزان مبتلایان به سویه اُمیکرون گفت: تعداد مبتلایان آبادانی در چند روز گذشته همانطور که مورد انتظار بود به شدت افزایش یافته است.

وی با اشاره به شیب تند ابتلا یا اُمیکرون، سیر صعودی بستری‌ها افزود: مردم بیش از پیش مراقب سلامت خود باشند، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و واکسن گریزی را کنار بگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه شهرهای خرمشهر‌، شادگان‌، هندیجان و ماهشهر در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی قرار گرفته‌اند گفت: آمار بستری و فوت ناشی از کرونا در شهرهای ساحلی استان نسبت به هفته گذشته سه برابر شده است.

سرمست شوشتری گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روند مطلوبی ندارد که امیدواریم با توجه به شیوع بیماری استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع بیشتر مود توجه قرار گیرد تا تعداد بیماران کمتر و خدمت رسانی بهتر شود.

وی خواستار تداوم ممنوعیت ترددها در مناطق ساحلی خوزستان با هدف کنترل اُمیکرون شد و افزود: فعالیت آموزشی در شهرهای ساحلی خوزستان تعطیل شده است.

بنا بر این گزارش فعالیت بنادر خوزستان به خصوص خرمشهر ، آبادان و امام خمینی با رعایت پروتکل های بهداشتی بدون وقفه ادامه دارد.

احتمال بازگشت دورکاری در ادارات شهرهای ساحلی خوزستان وجود دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار