۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
رئیس کل گمرک ایران:

رسوب کالا در گمرک‌های کشور به ۳ میلیون تن کاهش یافت

رئیس کل گمرک ایران یا بیان اینکه تمام تلاش ما این است که با ساده سازی ماندگاری کالا‌ها کاهش یابد گفت: رسوب کالا در گمرک‌های کشور به سه میلیون تن کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۲۱۰۳

رسوب کالا در گمرک‌های کشور به ۳ میلیون تن کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، علیرضا مقدسی در بازدید از گمرک بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها صورت گرفته و همه دستگاه‌های ذی‌ربط با استفاده از ظرفیت قانونی تلاش می‌کنند ماندگاری کالا به کمترین زمان برسد.

وی ادامه داد: گمرک ایران هم با توجه به شرح وظایفی که دارد هدف‌هایی را در نظر گرفته که در این خصوص بتواند با تسهیلات، ساده سازی و کاهش سرعت تشریفات گمرکی با تسهیلاتی که داده می شود تشریفات گمرکی سریع‌تر انجام شود.

مقدسی با اشاره به اینکه در ماندگاری کالاها با کاهش قابل توجهی روبه‌رو هستیم گفت: در زمان حاضر حدود سه میلیون تن کالا داریم که ماندگاری دارند و برخی از تشریفات گمرکی آنها در حال انجام است.

رئیس کل گمرک ایران یادآور شد: وجود کالاهای جاری تا تعیین تکلیف مسائل، مجوزها و تنظیم اسناد آنها برای انجام تشریفات گمرکی مساله‌ای طبیعی است.

مقدسی در خصوص تعیین تکلیف ماندگاری کالا‌ها گفت: با هماهنگی ميان دستگاه‌های اجرایی و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی تلاش مي‌کنيم تا ماندگاری کالا‌ها در گمرکات کمتر شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار