۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و شادگان رنگ کرونایی گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بار دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و نگرانی‌ها از سویۀ اُمیکرون بالا گرفت.
کد خبر: ۹۲۰۷۶

شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و شادگان رنگ کرونایی گرفتند

دکتر محمدحسین سرمست شوشتری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مطابق جدیدترین رنگ بندی شیوع کرونا در خوزستان شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از وضعیت آبی کرونایی به رنگ زرد تغییر یافتند.

وی گفت: خروج این شهر‌های بندری از وضعیت آبی و ورود به منطقه زرد نشانه قطعی موج جدید اُمیکرون است.

سرمست شوشتری افزود: در جدید‌ترین آمار‌ها ۵۴ بیمار کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: سرعت انتشار اُمیکرون بسیار بیشتر از سویه‌های قبل است تا حدی که در فاصله کوتاه رنگ بندی شهر‌ها تغییر می‌کند و اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود آتش اُمیکرون گریبان‌گیر خانواده‌ها خواهد شد.

وی گفت: برای پیشگیری از شیوع سویه جدید کرونا باید واکسن کرونا به ویژه دُز سوم را تزریق کنیم، در تجمعات کوچک خانوادگی که از عوامل اصلی انتشار بیماری است شرکت نکنیم، ماسک بزنیم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در همه امور را فراموش نکنیم.

سرمست شوشتری افزود: فعالیت بندری در این شهر‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی منعی ندارد و تاکنون در ستاد استانی مبارزه با کرونا محدودیتی برای فعالیت اقتصادی این بنادر مطرح نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار