۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

استان بوشهر امسال میزبان زائران راهیان نور دریایی است

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر گفت: استان بوشهر از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۱ فروردین سال آینده پذیرای زائران اردو‌های راهیان نور دریایی است.
کد خبر: ۹۲۰۳۳

استان بوشهر امسال میزبان زائران راهیان نور دریایی است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ عبدالهادی صبحانی‌خواه در نشست هماهنگی اردو‌های راهیان نور دریایی این استان اظهار داشت: راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی تربیتی است که در طی سالیان زیاد در کشور به عنوان تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که توانسته است با ایجاد موج هم‌دلی و امید و تقویت و همبستگی روحیه حماسی و عزت‌آفرینی در جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی تصریح کرد: استان بوشهر چندین سال است که میزبان زائران اردو‌های راهیان نور دریایی است، اما در دو سال اخیر به خاطر شرایط ویروس منحوس کرونا اجرای این برنامه فرهنگی برای حفظ سلامتی جامعه متوقف شد که البته ما سعی کردیم در این مدت نیز در بستر فضای مجازی و عرصه‌های دیگر این برنامه را ادامه دهیم، اما امسال خوشبختانه شرایط بهتری فراهم شده است و تلاش داریم تا با استفاده از سوابق و تجربیات سال‌های گذشته این برنامه را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اجرا کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری راهیان نور دریایی از ۲۰ اسفند امسال تا ۱۱ فروردین سال آینده در استان بوشهر خاطرنشان کرد: زائران راهیان نور دریایی از سراسر کشور به مدت سه روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند که در این مدت ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و دو نمایشگاه دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ، در قالب گردشگری تعالی‌بخش نیز از موزه شهید رئیس علی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر بازدید می‌کنند.

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی نظیر روایت‌گری راویان دفاع مقدس در شناور‌ها و شاهدان عینی حوادث اتفاق افتاده در جزیره مقاوم خارگ برای زائران کاروان‌های راهیان نور دریایی برنامه‌ریزی شده است که ان شاءالله این برنامه‌ها در مدت حضور زائران در استان بوشهر اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه ثارالله جزیره خارگ نیز در این نشست گفت: جزیره مقاوم خارگ امسال برای دهمین سال میزبان زائران اردو‌های راهیان نور دریایی در جزیره‌ای هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس به تعداد روز‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، آماج حملات رژیم بعث عراق قرار گرفت، اما همه مردم، مسئولین و کسانی که در این جزیره حضور داشتند جانانه در برابر دشمن مقاومت کردند و جزیره خارگ را به یک جزیره مقاوم تبدیل کردند.

سرهنگ سیروس حیاتی افزود: امروز این رسالت بر عهده ماست تا با برگزاری اردو‌های راهیان نور دریایی و برنامه‌های فرهنگی دیگر این اتفاقات مهمی را که در این جزیره به عنوان بخشی از خاک زرین و نگین زرین استان بوشهر اتفاق افتاده است شناسایی و به نسل جدید و به ویژه کسانی که در این جزیره حضور پیدا می‌کنند منتقل کنیم.

وی یادآور شد: استان بوشهر ۳۱۹ شهید والامقام را در جزیره مقاوم خارگ و آب‌های اطراف آن در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی و اهداف والای آن کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار