۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

۱۵ کیلومتر مربع از آب‌های جزیره خارگ دچار آلودگی‌های نفتی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آلودگی نفتی خلیج‌فارس در اطراف جزیره خارگ به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع خبر داد و گفت: این آلودگی به سبب نشت از خطوط لوله انتقال نفت و یا نفتکش‌ها رخ داده که عملیات پاکسازی آن آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۰۳۲

۱۵ کیلومتر مربع از آب‌های جزیره خارگ دچار آلودگی‌های نفتی است

فرهاد قلی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به آلودگی نفتی در اطراف جزیره خارگ اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۵ کیلومتر مربع اطراف جزیره خارگ آلوده به نفت است.

وی از آغاز عملیات پاکسازی لکه‌های نفتی در خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: در پی آلودگی نفتی و مشاهده لکه‌های نفتی در اطراف جزیره خارگ، عملیات پاکسازی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر طول این لکۀ نفتی را پنج در سه کیلومتر در مجموع ۱۵ کیلومتر مربع دانست و گفت: علت آلودگی نفتی توسط کارشناسان محیط زیست در حال بررسی است و با تعیین نتیجه ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم دریایی علیه آلوده کنندگان شکایت و پیگیری حقوقی می‌شود.

قلی‌نژاد بیان کرد: علت اینگونه آلودگی‌ها معمولاً به سبب نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت و یا ناشی از تخلیۀ نفت از کشتی‌های نفتکش می‌باشد که بررسی‌های لازم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اینگونه آلودگی‌های نفتی سبب آسیب به اکوسیستم دریایی و تنوع زیستی خلیج فارس می‌شود که در سال‌های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هر‌گونه آلودگی را بررسی و علیه آلوده کنندگان شکایت و خسارت‌ها نیز برای بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است و باید اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: آلودگی‌هایِ مکرر نفتی در خلیج فارس نیازمند تدوین برنامه پیشگیری و انجام اقدامات کنترلی جدی و مؤثر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار