۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر عزم جدی وزارتخانه بر توسعه گردشگری دریایی خاطرنشان ساخت: سعی خواهد شد در پانزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع واسته، ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور را نیز به نمایش بگذاریم.
کد خبر: ۹۲۰۲۵

معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

به گزاش خبرنگار مانا، علی اصغر شالبافیان در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در پاسخ به سؤال خبرنگار مانا مبنی بر اعلام جزئیات رونمایی کشتی تفریحی بوشهر در نمایشگاه مذکور، گفت: رونمایی از کشتی تفریحی بوشهر در قالب برنامه‌های استانی ارائه شده است و هنوز جزئیات آن در دست نیست؛ احتمالاً به صورت مجازی این کشتی تفریحی در نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر عزم جدی وزارتخانه بر توسعه گردشگری دریایی خاطرنشان ساخت: سعی خواهد شد در پانزدهیمن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع واسته، ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور را نیز به نمایش بگذاریم.
وی با اشاره به حضور استان‌های ساحلی در نمایشگاه مذکور، بیان داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه ظرفیت‌های گردشگری و ساحلی هفت استان ساحل نشین کشور محسوب می‌شود که امیدواریم بتوانیم نهایت بهره برداری را از آن داشته باشیم.
شالبافیان همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مانا در خصوص زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه و عدم امکان حضور عموم مردم برای بازدید از آن در روز‌هایی خارج از تعطیلات آخر هفته نیز گفت: نگرانی‌های ستاد کرونا برای ازدحام جمعیت موحب شد روز‌های پنجشنبه، جمعه و ساعات شلوغ برای نمایشگاه در نظر گرفته نشود.
وی خاطرنشان ساخت: با وجود توفیقات حاصل شده در حوزۀ واکسیناسیون عمومی و کاهش تلفات ناشی از کرونا، هنوز نگرانی‌ها دربارۀ سویۀ جدید اُمیکرون برطرف نشده است و این موضوع از ابتدای برنامه‌ریزی برای نمایشگاه مدنظر ما بود؛ در همین راستا نیز نمایشگاه با رعایت چارچوب‌های ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در این زمینه نیز در حوزه صدور مجوز و پیگیری از سایر دستگاه‌ها اقدام کرده‌ایم؛ همچنین در همکاری با معاونت علمی و فنّاوری ریاست جمهوری حمایت‌های مالی از استارت‌آپ‌های نوپای انجام گرفته است.
وی در خصوص مدیریت برنامه‌ریزی برای سفر‌های نوروزی نیز گفت: ستاد خدمات سفر استان‌ها به جز پنج استان به ریاست استانداران تشکیل شده است، همچنین طی هماهنگی با وزارت کشور تمهیدات مناسبی اندیشیده است. گردهمایی مدیران کل استانی و حضور برخی استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کنندگان دولتی سفر‌ها نیز در نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.
شالبافیان از رونمایی ۲۰ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه جنگل‌ها در نمایشگاه مذکور نیز خبر داد و تصریح کرد: در سطح استانی نیز مدیران کل استانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی و در نمایشگاه ارائه می‌دهند. همچنین استفاده از منابع تبصره ۱۸ حدود ۶۰۰ طرح گردشگری با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد شناسایی و معرفی شده‌اند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین به ۲۸۳ پروژه قابل افتتاح در ۳۱ استان در دهۀ فجر امسال اشاره کرد.
همچنین در ادامه این نشست مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی با ابراز امیدواری که این نمایشگاه شروع مجددی برای رونق گردشگری کشور باشد، گفت: در این نمایشگاه تمامی ظرفیت‌های حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی، طبیعی و موزه‌ها حضور دارند. همچنین جنبه‌های تخصصی گردشگری که پیش‌از این کمتر به آن‌ها توجه شده بود، در این دوره مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.
فاطمی با اشاره به اختصاص غرفه‌های ویژه به گردشگری خوراک و سلامت، بیان کرد: از سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در طول نمایشگاه نیز دعوت به‌عمل آمده است؛ همچنین برگزاری کارگاه‌ها، آیین اقوام و نشست‌ها و حضور ۴۰ غرفه به صورت مجازی نیز در نظر گرفته شده است.
مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی همچنین به حمایت مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حضور افرادی که توانایی کمتری برای شرکت در نمایشگاه دارند، اشاره و ابراز امیدواری کرد که از سال‌های آتی حوزه میراث‌فرهنگی نیز در نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشد.
گفتنی است، پانزدهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتل داری و صنایع وابسته، از تاریخ نهم لغایت دوازدهم بهمن ماه امسال با حضور فعالان گردشگران سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ عصر برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار