۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

وجود محدودیت در راه توسعه گردشگری دریای خزر/ تمرکز دولت توسعه گردشگری دریایی در جزایر خلیج فارس است

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به پتانسیل بالای سواحل گسترده و بکر در طول خلیج فارس، دریای عمان و جزایر جنوبی، اظهار داشت: عمده تمرکز وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر توسعه گردشگری دریایی در دریا‌های جنوبی کشور و جزایر آن است.
کد خبر: ۹۱۹۶۰

وجود محدودیت در راه توسعه گردشگری دریای خزر/ تمرکز دولت توسعه گردشگری دریایی در جزایر خلیج فارس است


سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا با تاکید بر اینکه پتانسیل های کافی در زمینه توسعه گردشگری دریایی به اندازه‌ای زیاد است که توجه به آنها می‌تواند صنعت گردشگری کشور را متحول کند، عنوان کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته، تمرکز فقط بر توسعه  گردشگری فرهنگی و تاریخی بوده است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: امروز به این امر مهم واقف شده‌ایم که قابلیت‌هایی که در سایر حوزه‌ها در زمینۀ گردشگری در کشور ما وجود دارد کمتر از گردشگری فرهنگی و تاریخی نیست.

وی افزود: به همین دلیل است که در دولت جدید قصد داریم فعالیت‌هایمان را روی سایر بخش‌های گردشگری کشور که از پتانسیل بالایی برخوردارند همچون گردشگری در دریا، سواحل، دریاچه های پشت سدها و رودخانه ها و ... گسترش دهیم.

وجود محدودیت در راه توسعه گردشگری دریای خزر

وی در خصوص برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در خصوص چگونگی توسعه گردشگری در دریای خزر و سواحل آن، اظهار داشت:  در شمال کشور طی سال‌های گذشته همواره جاذبه‌های متعدد گردشگری و تفریحی ایجاد شده است و با توجه به وجود جنگل و دریا و به ویژه نزدیکی دریای خزر به پایتخت، شاهد حضور گردشگران انبوه در طول سال در کنار سواحل دریای خزر هستیم.

فاطمی با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی خاص دریای خزر امکان تردد کشتی‌های تفریحی را محدود کرده و از سوی دیگر نبود فضای کافی در حریم دریا برای ایجاد تاسیسات مناسب گردشگری دریایی به دلیل اشغال بودن آن توسط بخش های دولتی و خصوصی، برنامه های دولت در زمینه توسعه توریسم دریایی در دریای خزر را در مقایسه با جنوب محدودتر می‌کند اما این به معنی عدم انجام برنامه ریزی برای توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر و سواحل آن نیست.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به پتانسیل بالای سواحل گسترده و بکر در طول خلیج فارس، دریای عمان و جزایر جنوبی، اظهار داشت: عمده تمرکز وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بر توسعه گردشگری دریایی در دریاهای جنوبی کشور و جزایر آن است.

وی با اشاره به تنوع جاذبه های منحصر به فرد از شرقی ترین سواحل جنوبی در چابهار تا غربی ترین آن در استان خوزستان، اذعان داشت: سعی خواهد شد از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در راستای توسعه گردشگری دریایی و ساحلی بهره گیریم.

فاطمی در ادامه گفته های خود بر استفاده از جامعه محلی ساحل نشین در راستای شکل گیری گردشگری دریایی در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: به طور قطع از ظرفیت جامع محلی در قالب های مختلف در سواحل و دریا برای توسعه گردشگری دریایی استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: یکی از مهمترین مواردی که در راستای توسعه توریسم دریایی در نظر داریم، ورود تخصصی به این صنعت همگام با توسعه پایدار به شکلی  که آسیبی به محیط زیست دریا و ساحل و داشته های طبیعی ما در این زمینه وارد نشود.

به گفته فاطمی، در این راستا موضوع آموزش تخصصی برای دست اندرکاران این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوانیم با استفاده از تجهیزات نوین و استاندارد، صنعت توریسم دریایی کشور را همگام با استانداردهای جهانی توسعه دهیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار