۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

اختصاص اعتبار جهت مرمت موزۀ خلیج فارس در سفر ریاست جمهوری

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از اختصاص اعتبار به منظور مرمت موزه خلیج فارس بندرعباس و ساماندهی محوطه ضلع شمالی موزه از محل اعتبارات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۴۷

اختصاص اعتبار جهت مرمت موزۀ خلیج فارس در سفر ریاست جمهوری

عباس نوروزی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه موزۀ خلیج فارس واقع در شهرستان بندر‌عباس هم اکنون به عنوان بزرگترین موزه منطقه‌ای خلیج فارس در جنوب کشور مطرح است، بیان داشت: بعد از گذشت حدود ۱۵ سال از افتتاح موزه،  نیاز به نوسازی و همچنین گسترش زیرساخت‌ها وجود دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تصریح کرد: در این راستا انجام اقدامات مرمتی شامل مرمت تاسیسات، بخش‌های الکترونیکی موزه مردم شناسی، دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات ویترین‌ها ضروری است.

نوروزی، همچنین به ضرورت ساماندهی محوطۀ بیرونی ضلع شمالی موزه خلیج فارس که آثار تاریخی با عنوان برکه‌های باران نیز در آنجا واقع شده‌اند، تاکید کرد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از اختصاص اعتبار به منظور مرمت موزۀ خلیج فارس بندرعباس و ساماندهی محوطه‌های اطراف آن از محل اعتبارات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان هرمزگان خبر داد.

به گفته نوروزی، بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، مرمت و ساماندهی موزۀ خلیج فارس به مبلغی در حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد داشت که امیداوریم به زودی شاهد تخصیص این مبلغ باشیم و بتوانیم شرایط مناسبی برای موزه جهت بازدید گردشگران نوروزی در سال ۱۴۰۱ فراهم کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: موزۀ خلیج فارس واقع در شهر بندر‌عباس طی ۱۵ سال گذشته به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان مطرح شده است و هر ساله گردشگران زیادی از این موزه بازدید به عمل می‌آورند.

وی با اشاره به تعطیلی دو ساله موزۀ خلیج فارس به دلیل شیوع کرونا، بیان داشت: از نیمه دوم امسال با کاهش شیوع بیماری، موزه بازگشایی شده و هم اکنون امکان بازدید برای گردشگران فراهم است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه عنوان کرد:  همچنین در بازدیدی که در سفر اخیر ریاست جمهوری توسط معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از معبد هندو‌های بندرعباس  صورت گرفت، مقرر شد با توجه به اینکه بازارچه صنایع‌دستی معبد هندو‌ها در سال ۱۳۹۸ در آتش‌سوزی آسیب دید، اعتباری برای مرمت بازارچه صنایع‌دستی اختصاص دهیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین طی این بازدید بر پیگیری برقراری ارتباط با سفارت هندوستان جهت ایجاد بازارچه صنایع‌دستی هندی و بومی منطقه به صورت مشترک تاکید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار