۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

شناور‌های صیادی غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس سرشماری شدند

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: شناور‌های صیادی غیرمجاز و فاقد هویت در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و بنادر صیادی خوزستان سرشماری شدند.
کد خبر: ۹۱۹۳۶

شناور‌های صیادی غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس سرشماری شدند

فتح الله ابوعلی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: هدف از اجرای این طرح ساماندهی شناور‌های صیادی فاقد پروانه و قانونمند کردن فعالیت صیادی آنان است.

وی با اشاره به اینکه طرح سرشماری شناور‌های صیادی فاقد پروانه فعالیت با دستور وزیر جهاد کشاورزی و تاکید سازمان شیلات ایران انجام شده است اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۳ تیم اجرایی در مناطق خرمشهر، آبادان، شادگان، ماهشهر و هندیجان فعال شدند و از همه شناور‌های فاقد هویت آمارگیری شد.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به فعالیت غیرمجاز شناور‌های صیادی در سال‌های اخیر که به ذخایر و منابع آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال خلیج فارس آسیب رسانده است، افزود: ساماندهی شناور‌های فاقد هویت می‌تواند از فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان منطقه بکاهد.

ابوعلی افزود: صیادان غیرمجاز در سال‌های گذشته بار‌ها خواستار صدور پروانه صید برای فعالیت صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس شده بودند و این کار می‌بایست توسط سازمان شیلات ایران انجام می‌شد.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، ورود شناور‌های بیگانه به محدوده صیدگاه‌های کشور، صید به روش ترال، صید در زمان ممنوعیت و بی توجهی صیادان عراقی به ممنوعیت صید در زمان تخم ریزی از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

حدود سه هزار شناور و قایق صیادی مجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی خوزستان مشغول صید و صیادی هستند.

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار در مناطق ساحلی و بندری خوزستان با صید و صیادی گره خورده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار